چراغ سبز اصول‌گرایان به بایدن

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

خبر مهم وزیر دفاع از ناوشکن تمام ایرانی دنا

امیر سرتیپ حاتمی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط تصویری با حدود ۸۰ مرکز وزارت دفاع در سراسر کشور برگزار شد گفت: ما پیرو فرماندهی هستیم که در مناسبت‌های مختلف از جمله عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع)، ضمن بکارگیری تمامی اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، برنامه‌های خود را بصورت دقیق پیش می‌بردند.

وی در ادامه با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و بسیجیان شهیدی که در سنگرهای مختلف جمهوری اسلامی از دفاع مقدس تا امداد رسانی و خدمات رسانی به آحاد جامعه نقش آفرینی کرده اند گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی بدیل از جانب امام راحل عظیم الشأن بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت.

وزیر دفاع ادامه داد: امام (ره) زمانی دستور بسیج مستضعفین را صادر کرد که ماجرای لانه جاسوسی در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۸ رخ داد و پس از آن بود که امام عظیم الشان در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ با دستور تشکیل بسیج مستضعفین یک قدرت نمایی بزرگ را در مقابل آمریکایی‌ها طراحی کرد و با دستور تشکیل بسیج عملاً تهدیدات آمریکایی‌ها را به فرصت تبدیل کرد به گونه‌ای که شیطان بزرگ آمریکا با این تصمیم تاریخی به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پی برد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یک وزارتخانه انقلابی با تفکرات و اندیشه‌های ناب بسیجی است افزود: این سازمان با تمام توان به پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد و بی شک این پیشرفتهای خیره کننده در چند دهه اخیر مرهون این تفکر و نگرش انقلابی است و انشالله با همین جهت گیری در آینده نزدیک ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکنهای هم نسل خود است؛ تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

چرا به زخم کهنه ناخن می‌کشید؟

عباس سلیمی نمین، در واکنش به عکس جنجالی صفحه یک روزنامه تهران تایمز در مقایسه مهندس میرحسین موسوی و ترامپ، اظهار کرد: من ناخن کشیدن به زخم‌های کهنه را منطقی نمی‌دانم. در عین حال معتقدم که نباید خیلی خودمان را غیر قابل انعطاف نشان دهیم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: مقایسه‌ها به معنای این نیست که صد در صد انطباق داده می‌شود بلکه در ارتباط با عدم پذیرش ساختارهای قانونی، غیر از تهران تایمز در جاهای دیگر و فضای مجازی مکرر دیده‌ام که مقایسه‌هایی صورت گرفته است.

وی با ابراز این ادعا که «حصری به آن معنا وجود ندارد» در عین حال گفت: خود من این موضوع (مقایسه) را نمی‌پسندم؛ اما نه به دلیل اینکه آقای موسوی امکان دفاع از خودش را ندارد، بلکه ایشان ارتباطاتشان را دارند.

وی گفت: اگر از سوی دیگر نگاه کنیم، بعد از انتخابات سال ۸۸ غرب تلاش کرد که چاهی را برای ما بکند. در رأس آن آمریکایی‌ها بودند و رسانه‌های همسو با آنها هم در این زمینه نقش جدی ایفا کردند تا در جامعه ما چند پارچگی ایجاد کنند. خودخواهی بعضی از کسانی که علی القاعده از آنها انتظار نمی‌رفت به این امر کمک کنند، باعث شد که راه برای بدخواهان ملت باز شود.

صندلی پاستور، مواضع جناح راست در مورد آمریکا را تغییر می‌دهد؛

انتخابات ۱۴۰۰ محور تلاش اصول‌گرایان شده است. آنان برای رسیدن به پاستور حالا وارد یک فعالیت جدی شده‌اند و به نظر می‌رسد برای تحقق این خواسته و هدف خود حاضرند دست به هر کاری بزنند. محمد مهاجری در توئیتی به این موضوع اشاره کرده و گفته که «این جماعت برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ هر کاری می‌کنند.» او از فعالیت‌های تندروها برای ارتباط با تیم جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خبر داده است و هشدار داده که شورای عالی امنیت ملی مراقب آنان باشد. این در حالی است که بعد از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا اصول‌گرایان به شدت تلاش کردند که بگویند بایدن فرقی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا ندارد. حتی آنان تا آنجا پیش رفتند که بگویند ترامپ رئیس جمهوری بر حق است. بسیاری معتقدند که تلاش آنان به خاطر این است که نگران هستند با آمدن جو بایدن آمریکا به برجام برگردد و دوباره یک چهره اصلاح‌طلب بتواند در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شود.

دیروز محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصول‌گرا در توئیتی نوشت: «شورای عالی امنیت ملی به هوش باشد؛ افراد و گروه‌های سیاسی کشورمان که تا دیروز برای پیروزی ترامپ یقه پاره می‌کردند پس از شکست او در صدد فرستادن پیام‌های یواشکی برای دولت بایدن هستند. شعارهای ضدامریکایی آن‌ها گولتان نزند. این جماعت برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ هر کاری می‌کنند.»

احتمالاً اصول‌گرایان و نیروهای تندرو نگران این هستند که از دولت روحانی در ارتباط با بایدن عقب بمانند. چندی پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابعی دیپلماتیک مدعی شد که «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی این پیام را به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب (به گفته رسانه‌های آمریکایی) منتقل کند که آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره گفته بود: «خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره تماس سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تیم جو بایدن ساختگی است.» وی افزود: «خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روزها شده است.»وی با تاکید بر اینکه این خبر مربوط به اول هفته و کاملاً ساختگی است گفت: «این دست رسانه‌ها از این پس از این گونه اخبار هر روز بیشتر خواهند ساخت؛ در نیویورک همان روز توسط دفتر نمایندگی جواب داده شده که هیچ تماسی مستقیم یا غیر مستقیم نبوده است.»

همراه داشتن کارت ملی در سراسر کشور الزامی می‌شود

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر امروز در حاشیه نشست این کمیته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز دو موضوع بررسی شد، یکی موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور با هدف کنترل هوشمند کسانی که احتمالاً دارای بیماری کرونا هستند و تست مثبت داشته‌اند. این کار در چند روز اخیر در حمل‌ونقل ریلی و هوایی انجام شد و در بین مسافرین ریلی، در دو روز گذشته ۴۴ نفر از این طریق شناسایی شدند و ورودشان منع شد و از در حمل و نقل هوایی هم از ورود ۴ نفر به هواپیما جلوگیری شد.

وی افزود: در طرح همراه داشتن کارت ملی، با استفاده از یک اپلیکیشن کمتر از یک ثانیه می‌توان مشخص کرد فردی که در اداره و یا بانک و یا سوپرمارکت مراجعه کند، به محض دیده شدن کارت ملی به وسیله موبایل مشخص می‌شود که تست او مثبت است یا نه. همه افراد طبق قانون مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند و این پیشنهاد به ستاد ملی ارائه می‌شود و در صورت تصویب، همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: موضوع بعدی نیز طرح مشارکت مردم در مدیریت بیماری کرونا خصوصاً در امر رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر و همچنین در حوزه آموزش و تأمین دارو و کمک به بیماران است که مباحث آن نهایی شده و برای اجرا، ابلاغ می‌شود.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب این طرح، کسی که کارت ملی نداشته باشد جریمه و یا مجازات خواهد شد، گفت: به کسی که کارت ملی با خود همراه نداشته باشد، خدمتی داده نمی‌شود. کسانی که آزمایش داده و نتیجه آن مثبت شده، در سامانه به مدت دو هفته ثبت می‌باشند و بعد از این مدت، از قرنطینه خارج می‌شوند و نامشان هم در سیستم نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اجرای طرح تعطیلی و محدودیت‌ها، هنوز هستند برخی مغازه‌هایی که فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: طبق گزارشات مبنی بر اجرای این طرح در دور روز گذشته، به‌طور میانگین بیش از ۸۵ درصد رعایت شده و هم‌چنین تردد خودروها به میزان ۳۹ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و بیش از ۱۱ هزار خودرو جریمه شده‌اند؛ اعم از جریمه‌های یک میلیون، ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار تومانی. هم‌چنین ۲۳۰ هزار مورد به خودروها تذکر داده شده و ۹۳ هزار خودرو عودت داده شده‌اند، بیش از صد هزار پیامک نیز ارسال شده و در حوزه اصناف ۶۹۷۶۹ مورد تذکر داده شده و ۷۷۳۹۷ مورد پلمپ شده‌اند. درباره مشاغلی که رعایت نمی‌کنند هم نظارت‌ها تقویت می‌شود و با این‌دسته‌ی اندک، برخورد قانونی خواهد شد. از مردم عزیزمان هم تشکر می‌کنیم که در اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند و امیدواریم با توجه به شرایط بیماری، همکاری‌ها بیشتر شود.

تعدادی از کارکنان قوه قضائیه به اتهام گرفتن رشوه بازداشت شدند

حجت‌الاسلام عبداللهی در نشست شورای عالی قضائی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطان با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضائی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضائی فعالیت داشت، دستگیر شد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به این گزارش با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطان با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

انتخابات ۱۴۰۰| هماهنگی کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ با رهبری از اوجب واجبات است

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در حالی به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم که اگر اکثریت مردم پای صندوق رأی بیایند، بی‌شک این اصلاح‌طلبان خواهند بود که می‌توانند پیروز رقابت شوند. امیدوارم شرایط در این چند ماه باقی‌مانده به گونه‌ای رقم بخورد که جامعه از این یأس و ناامیدی خارج شود و افکار عمومی به این تشخیص برسند که هر رأیی داده می‌شود در سرنوشت آنها اهمیت دارد. در واقع فقط در چنین شرایطی می‌توانیم به مشارکتی پرشور امید داشته باشیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: مساله نگران‌کننده این است که تندروها می‌دانند با حضور مردم نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند، بنابراین به طور دائم بر طبل ناامیدی می‌کوبند و سعی‌شان را به کار بسته‌اند تا به بخش زیادی از مردم بفهمانند رأی دادن یا ندادن‌شان چندان فرقی ندارد. این گروه به این مساله اشراف دارند که برای رسیدن به دولت احتیاج دارند انتخابات سرد باشد تا بتوانند با رأی‌های حداقلی نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.

او درباره نگرانی اصلاح‌طلبان از رد صلاحیت احتمالی گفت: شورای نگهبان هر چقدر هم که بخواهد نیروهای کارآمد و شاخص جریان اصلاحات را از حضور در انتخابات محروم کند باز کسی پیدا می‌شود که در قامت یک کاندیدا به نمایندگی از جبهه اصلاحات وارد رقابت شود. اصلاح‌طلبان همچنین می‌توانند برای حضور در انتخابات به سراغ چهره‌ای معتدل بروند؛ دقیقاً همان کاری که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ با رجوع به حسن روحانی انجام دادند. البته من با تعبیر کاندیدای اجاره‌ای مخالفم؛ یعنی یک جریان سیاسی می‌تواند بر حسب شرایط سراغ هر شخصی برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شاخص‌های یک کاندیدای ریاست‌جمهوری توضیح داد: «هماهنگی با رهبری از اوجب واجبات است»؛ به هر صورت مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی فرمانده کل قوا هستند و همچنین برخی از دستگاه‌ها و نهادها هم مستقیماً زیر نظر رهبری‌اند. پس می‌توان گفت، کمترین اختلاف احتمالی رهبری و رئیس‌جمهوری می‌تواند مانع انجام امور شود.

کد خبر 457242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.