روزی ۶۰۰ کشته‌ ناقابل!

مصطفی جلیلی فخر، متخصص بیماری‌های داخلی یادداشتی در پاسخ به یادداشت بهروز افخمی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش نامه‌ای از بهروز افخمی به وزیر بهداشت منتشر شد که این فیلمساز در این نامه نوشته بود: "چرا این توهم را القا می‌کنید که روزی چهارصد تا ششصد کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه وحشتناک است؟ حتی اگر کرونا نبود ایرانیان به دلایلی دیگری از تصادفات جاده‌ای با خودورهای ناایمن گرفته تا خودکشی‌های ناشی از افسردگی و بیماری‌هایی نظیر سرطان و غیره هم می‌مردند".

افخمی در بخش دیگر نامه آورده است: "وقتی مدام آمار ابتلا بالا می‌رود چرا ورزش و کسب و کار و گردش مردم را تعطیل کرده‌اید و چرا کسادی افسردگی و ورشکستگی فراگیر را دامن می‌زنید؟" او با این توجیه خواستار تغییر روش در برخورد با این پدیده شده بود ضمن اینکه افخمی ویروس کرونا را ساخته لیبرال دموکرات‌های اروپا و آمریکا برای براندازی امثال ترامپ، جانسن و مکرون می‌داند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم اعتقاد دارد که در مملکتی که ۹ میلیون سالمند دارد، اگر کرونا هم نباشد آنفلوآنزا و سرماخوردگی جان آن‌ها را خواهد گرفت. او در پایان یادداشت خود نوشته است: "حکیم واقعی آن است که وقتی فهمید در برابر یک بیماری ناشناخته کاری ازش برنمی‌آید به جای امر و نهی کردن و زور گفتن به مردم، رک و پوست‌کنده و راحت بگوید دوا پیش ما نیست و شفا پیش خداست".

این نامه بهروز افخمی با واکنش‌های مختلفی از چهره‌های سینمایی تا متخصصان روبرو شده است. در یکی از این واکنش‌ها مصطفی جلیلی فخر، پزشک متخصص بیماری‌های داخلی که دستی بر نقد در سینما هم دارد، در یادداشتی با تیتر «روزی ششصد کشته ناقابل!» نوشته است:

"بهروز افخمی در نامه‌ای طولانی به وزیر بهداشت، از او خواسته که بی‌خیالِ ماسک و فاصله اجتماعی و قرنطینه و این جور پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها شود. متأسفانه به نظر می‌رسد این نامه پرت و پوشالی، در شرایط نامناسبی نوشته شده است و کاش اطرافیان دلسوز، بیشتر مراقب ایشان باشند. او که همواره با حاشیه‌سازی‌های متعدد و نظرهای جنجالی، خودش را تشنه تیتر شدن رسانه‌ها نشان داده است، این بار نیز به همین شیوه متوسل شده است.

ایشان وزیر بهداشت را پزشکی معتبر خطاب کرده است در حالی که اصلاً نمی‌داند دکتر نمکی، پزشک نیست و داروساز است! و بعد کوشیده پشت پرده کرونا را به روش «دایی‌جان ناپلئونی» افشا کند و آن را ساخته لیبرال دموکرات‌ها برای براندازی ترامپ دانسته و البته اطمینان داده است که موفق نخواهند شد و ترامپ در قدرت می‌ماند! …و به همین دلیل، از وزیر و جامعه پزشکی خواسته گول نخورند و کرونا را جدی نگیرند.

اسفبارترین بخش نامه آنجاست که از وزیر خواسته روزی ۴۰۰ تا ۶۰۰ کشته در روز به دلیل کرونا را فاجعه نداند! …و اصلاً فاجعه دانستن چنین رقمی را توهم دانسته و پیش‌بینی کرده است اگر کرونا هم نبود، همین‌ها به دلیل دیگری مثل تصادف یا خودکشی می‌مردند.

به نظر می‌رسد بهروز افخمی، هیچ کشتاری جز «انفجار اتمی در هیروشیما» را فاجعه نمی‌داند و پانزده‌هزار مرگ کرونایی در ماه، چندان به چشم مبارکشان نمی‌آید. آنچه از آشفته‌نویسی ملال‌آور کارگردان «روز شیطان» استنباط می‌شود، توصیه به عادی‌سازی شرایط و حذف اقدامات پیشگیرانه و کنار آمدن با مرگ‌ومیر فزاینده به دلیل کروناست.

در بخش دیگری، با بی‌شرمی تمام می‌کوشد مرگ کادر درمان به دلیل کرونا را کم‌اهمیت جلوه دهد و اهمیت دادن به کرونا را به دلیل تلاش برای نجات پزشکان و پرستاران از خستگی و بیماری و مرگ دانسته است. و در آخر پراکنده‌نویسی‌اش، از پزشکان خواسته «حکیم واقعی» باشند و دست از تلاش برای کنترل و درمان کرونا بردارند و بگویند شفا پیش خداست!

امیدوارم این عبث‌نویسی تأسف‌بار به دلیل ناملایمات ذهنی «موقت» باشد و الهی هیچ کس، حتی بهروز افخمی، به کرونا دچار نشود. اما خوب بود یک لحظه تصور کند اگر خدای نکرده همسر یا فرزند نوجوان خودش هم کرونا گرفته بود، از این حرف‌های بی‌پایه و بی‌مصرف می‌زد؟!"

کد خبر 457241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.