تشدید محدودیت‌ها در آرامستان‌های شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از تشدید محدودیت‌ها در آرامستان‌های شهر خبر داد.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار متوفیان و تشدید محدودیت‌های کرونایی و بر اساس تصمیمات گرفته شده و به منظور حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در صورت تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، صرفاً برگزاری مناسک خاک‌سپاری با حضور حداقلی افراد امکان‌پذیر و برگزاری مجالس ترحیم تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

وی افزود: خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده نیز که در غم از دست دادن عزیزان خود به آرامستان باغ رضوان مراجعه می‌کنند، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با کمترین نفرات حاضر و از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری و پس از انجام مناسک خاک‌سپاری و یا زیارت اهل قبور سریعاً محل را ترک کنند و همکاری لازم را با مأمورین انتظامات سازمان داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان تاکید کرد: توزیع هرگونه خیرات و نذورات نیز در قالب مواد غذایی غیر بسته بندی در آرامستان‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: متوفیان کرونایی در قطعات مورد درخواست خانواده‌ها و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در عمق دو متری دفع می‌شوند و چنانچه از قبل برای خرید قبر اقدام کرده‌اند و قبور آنها در طبقه دوم باشد، نسبت به جابجایی قبور اقدام می‌شود.

مرادی گفت: دفن متوفیان کرونایی شهرستان اصفهان در آرامستان باغ رضوان انجام و چنانچه بستگان قصد خاک‌سپاری اموات در هریک آرامستان های شهری و یا روستایی شهرستان اصفهان را داشته باشند، پس از هماهنگی با مرکز بهداشت استان اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای خاکسپاری اموات درآرامستان ها، همراه داشتن گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی الزامی است.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان اظهار کرد: چنانچه واقعه فوت در مراکز درمانی اتفاق افتاده باشد گواهی فوت توسط همان مرکز و یا در موارد خاص توسط پزشکی قانونی صادر می‌شود؛ در غیر این صورت اگر متوفی در منزل و یا خارج از مراکز درمانی فوت کرده باشد بستگان متوفی با تماس با مرکز اعزام خودروهای حمل متوفی به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن‌های ۲۰ ۲۰ ۷۲ ۳۵ و یا ۱۵۳۰ برای اعزام خودرو و انتقال متوفیان به آرامستان باغ رضوان اقدام و برای صدور گواهی فوت به واحد دادپزشکی مستقر در آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند و پس از صدور گواهی مربوطه، متوفی تحویل سالن تطهیر می‌شود تا بستگان پس از این انجام مراحل به ساختمان شماره ۲ (ساختمان خدمات امور متوفیان) مراجعه و اقدامات لازم را برای انجام مراحل اداری خاکسپاری متوفیان به عمل آورند.

وی افزود: تمامی مراحل مورد اشاره نیز از طریق نمایشگرهای نصب شده در سالن‌های تطهیر و ساختمان امور متوفیان و همچنین در قسمت متوفیان امروز در اپلیکیشن سازمان آرامستان ها که از طریق سایت سازمان و یا کافه بازار به صورت رایگان قابلیت دانلود دارد قابل رؤیت و پیگیری است.

مرادی با بیان اینکه مرکز تلفن سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان نیز با شماره ۳۰ ۳۰ ۷۲ ۳۵ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت اخبار و اطلاعات آرامستان ها به سایت سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان به آدرس isfahanold.ir/aramestan مراجعه و یا اخبار سازمان را در شبکه‌های مجازی به آدرس @aramestan_esf دنبال کنند.

کد خبر 457220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2 1
    ای کاش محدویت های ترافیکی در اصفهان شدیدتر میشدند واز ساعت ۸شب تا۶ صبح ممنوع میشدند وروزهای ۵شنبه وجمعه ممنوعیت خروج اتومبیل ها از درب منزل در اصفهان اجرامیشدند تا دورهمی های خانوادگی کمتر شود امیواریم طرح زوج وفرد ترافیکی از درب منزل در روز های هفته اجراشود.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      0 0
      عمو کرونا کجایه فقط مردم رو قرنطینه کردن برای گرون کنن
    • زهرا IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      مگه تاثیرات کرونا شب ها ست شما چقدر ساده اید
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    2 0
    فقط خدای حرفید ولی در عمل صفر،میگید مغازه هابسته هستند من که محل زندگیم خیابان شهیدبهشتی است به جرات می توان گفت که تمامی مغازه داران این خیابان وخیابان جهاد ،کاشانی،طالقانی و.....همه باز میباشند مغازه هایی باز میباشد که بههیچ عنوان ضروری نیستند وشما در مورد محدودیت دارید کشک می سابید!