آنتونی بلینکن، وزیر خارجه احتمالی جو بایدن کیست؟ + بیوگرافی و عکس

وزیر امور خارجه جو بایدن که گمانه‌زنی ها در مورد آن زیاد بوده است، به گفته بسیاری از افراد نزدیک به بایدن، آنتونی بلینکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرده نوشته که به غیر از آنتونی بلینکن، جک سالیوان، دستیار سابق هیلاری کلینتون نیز برای پست مشاور امنیت ملی ایالات متحده در نظر گرفته شده و روز سه شنبه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

طبق قانون ایالات متحده آمریکا، وزیر خارجه احتمالی باید از سوی مجلس سنا تأیید شود که این امر در سال جدید اتفاق خواهد افتاد.

آنتونی بلینکن کیست؟

آنتونی بلینکن، متولد ۱۶ آوریل ۱۹۶۲ است و در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به مدت چهار سال معاون مشاور امنیت ملی و معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بوده است.

سمت‌های اجرایی آنتونی بلینکن

بلینکن از ۲۰۱۴ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بود. وی پیش‌تر از ژانویه ۲۰۱۳ دستیار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و قائم مقام مشاور امنیت ملی بوده است. باراک اوباما در نوامبر ۲۰۱۴ بلینکن را به عنوان قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای جانشینی ویلیام برنز که بازنشسته شده بود به سنای ایالات متحده برای اخذ رأی اعتماد معرفی کرد. سنا در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ با رأی ۵۵ به ۳۸ به بلینکن رأی اعتماد داد.

در سال ۲۰۰۲ بلینکن به عنوان رئیس دفتر کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا منصوب شد و تا ۲۰۰۸ در این سمت ماند.

وی همچنین عضو پیوسته ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی بود و در سال ۲۰۰۸ برای کمپین ریاست جمهوری جو بایدن کار می‌کرد و از اعضای تیم انتقال اوباما-بایدن بود.

بیلکن زمانی که جو بایدن عضو مجلس سنا بود به عنوان مدیر تیم وی در کمیته روابط خارجی سنا فعالیت می‌کرد و پس از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما، با میشل فلورنوی یکی از مقامات ارشد پنتاگون در زمان رئیس جمهوری سابق آمریکا، شرکت WestExec Advisors را تأسیس کرد که کار آن مشاوره در امور استراتژیک سیاسی بود.

انتخاب آنتونی بلینکن به سمت ارشدترین دیپلمات آمریکایی نشان دهنده این است که جو بایدن تصمیم گرفته افرادی با تجربه برای پست‌های کلیدی خود انتخاب کند.

تاکنون از سوی بلینکن یا تیم انتقالی جو بایدن واکنشی در مورد این انتصاب صورت نگرفته است.

کد خبر 457202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.