شهرداری اجازه نگهداری افراد معتاد در گرمخانه را ندارد

معاون خدمات شهری شهردار قدس با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی گرمخانه در روزهای کرونایی رعایت می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موضوع را حتماً گزارش دهند تا برای جمع‌آوری اقدام شود.

به گزارش ایمنا، حمید کاظمی صیاد در خصوص وضعیت گرمخانه اظهار کرد: این مکان سال گذشته در بهمن ماه برای مدت ۶ ماه به پیمانکار داده شد و به دلیل طولانی شدن تشریفات قانونی، تمدید قرارداد و پیمانکار جدید در حال بررسی و رسیدگی است.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی و ضدعفونی گرمخانه ادامه داد: این مکان متعلق به آقایان بوده و دارای امکاناتی مانند حمام، وسایل گرمایشی، سرویس بهداشتی و امکانات اولیه است و در صورت رؤیت کارتن خواب‌ها در سطح شهر و مراجعه به این محل، امکان پذیرش و اسکان وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهردار قدس با اشاره به اینکه گرمخانه محل نگهداری بی‌خانمان‌ها در شب است و اجازه نگهداری در روز وجود ندارد، افزود: تعداد معتادان نسبت به کارتن خواب‌ها بیشتر است و شاید بتوان این مرکز را برای این گروه از افراد در نظر گرفت اما در دستور کار شهرداری نبوده و راه‌اندازی مرکزی به نام شلتر تحت وظایف بهزیستی است.

کاظمی صیاد عنوان کرد: ممکن است کارتن خوابی معتاد هم باشد اما صرف اینکه معتاد است اجازه نگهداری در گرمخانه وجود ندارد و باید به کمپ منتقل شود.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان می‌توانند موضوع را گزارش دهند و همکاران برای جمع‌آوری از این افراد اقدام خواهند داشت.

منبع: فارس

کد خبر 457198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.