انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از شورای عالی انقلاب فرهنگی

سخنگوی کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: انتقاد اعضای کمیسیون این بود که کار این شورا قانونگذاری نیست، اما به آن ورود کرده است.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد موضوع جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ابتدای این جلسه، گزارش کمیته تخصصی آموزش و پرورش و دانش‌بنیان در صحن ارائه شد. آقایان بشیری و ویس کرمی، دو عضو کمیسیون آموزش جهت عضویت در کمیسیون مشترک لایحه شفافیت انتخاب شدند و وحیدی نیز برای کمیسیون مشترک افزایش جمعیت و تعالی خانواده و بنده هم به عنوان عضو کمیسیون در کارگروه مقابله با تحریم‌ها انتخاب شدم.

وی در مورد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی مجلس نمی‌تواند در کار این شورا دخالت کند، اما اعضای کمیسیون انتقاد کردند که کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذاری نیست اما به آن ورود کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد جلسه هفته گذشته این کمیسیون برای تعیین تکلیف در مورد منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد تصمیم گرفتیم برای ساماندهی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش اعم از معلمان و نیروهای خدماتی و اداری با حضور نماینده امور استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمیته مشترکی تشکیل شود.

فلاحی تاکید کرد: ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع، عبور کردن از حیطه قانونگذاری مجلس است، ضمن اینکه ما در آن جلسه ساماندهی منابع انسانی را مد نظر قرار دادیم، اما این شورا صرفاً به کمبود پرداخته بود که مشکلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما با کمبود ۱۹۷ هزار معلم روبرو هستیم که با احتساب نیروهای خدماتی و اداری به بیش از ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد؛ اما شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفاً به موضوع کمبود معلم پرداخته بود که از نقایص طرح آنهاست.

کد خبر 457191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.