طرح ۱۰۰ روزه لهستان برای مبارزه با کرونا

مقامات رسمی لهستان از اعمال مقرراتی ۱۰۰ روزه برای مهار شیوع ویروس کرونا خبر داده و ادعا کرده‌اند که قوانین جدید سراسر کشور را در بر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی لهستان در پی کاهش نسبی انتشار ویروس کرونا در کشور، پیرو تصمیمات ماتئوش موراویه‌تسکی نخست وزیر، اعلام کردند به زودی محدودیت‌هایی به مدت ۱۰۰ روز در سراسر کشور اعمال خواهد شد، به این امید که کرونا برای همیشه نابود شود. این اقدامات به یک باره اجرا نخواهد شد بلکه مردم به تدریج با شرایط جدید سازگار خواهند شد و در هر مرحله اقدامات جدیدی را تجربه خواهند کرد. موراویه‌تسکی همچنین اعلام کرده که امیدوار است تا پایان این صد روز، واکسن کرونا نیز در اختیار مردم سراسر کشور قرار بگیرد و زندگی به وضعیت ماقبل کرونا بازگردد.

اقدامات جدید کرونایی در لهستان در سه مرحله اجرا خواهد شد؛ در مرحله اول که از بیست و هشتم نوامبر آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم دسامبر ادامه خواهد داشت، تنها به بعضی از مراکز تجاری اجازه فعالیت داده خواهد شد که البته مقررات خاصی نیز برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال هر فروشگاه تنها می‌تواند پذیرای یک مشتری باشد و سایر مشتری‌های در فضای بیرون از فروشگاه، به فاصله دو متر از یکدیگر منتظر بمانند.

طی مرحله دوم، که از بیست و هشتم دسامبر آغاز خواهد شد و ادامه آن به وضعیت شیوع بیماری کووید -۱۹ بستگی خواهد داشت، کشور از نظر انتشار ویروس به بخش‌های قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود و قوانین متفاوتی برای هر بخش، مشابه با دوران اولیه ظهور بیماری، اعمال خواهد شد. علاوه بر این تعطیلات زمستانی مرسوم برای کودکان بین چهارم و هفدهم ژانویه اتفاق خواهد افتاد، مشروط بر اینکه هیچ گونه سفر خارج از شهری صورت نگیرد.

در نهایت نیز، مردم لهستان محدودیت‌هایی بسیاری سخت‌تر از مراحل قبل را تجربه خواهند کرد تا زمانی که واکسن کرونا به صورت گسترده در اختیار همگان قرار گیرد.

کد خبر 457186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.