تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم و بررسی جزییات آن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه صبح امروز این کمیسیون، به دلیل محدودیت‌های کرونایی با حضور دو سوم اعضا تشکیل شد و دستور کار آن رسیدگی به موادی از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود.

وی افزود: ماده اول این طرح که کلیات آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس به تصویب رسیده است مرتبط با الزام دولت به غنی‌سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد است. این طرح همچنان در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی بوده که در حال حاضر سه ماده از این طرح بررسی شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌ها در جلسه صبح امروز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این جلسه، اعضا نظرات خود را در رابطه با این سه ماده بازگو کردند و اصلاحاتی نیز در این رابطه شد.

عمویی ادامه داد: ماده دوم طرح مذکور به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد و ماده سوم آن نیز به بهره‌گیری دولت ایران و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژهای IR2M و IR6 مربوط است که امروز در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد.

وی با بیان اینکه بررسی سایر مواد این طرح همچنان در دستور کار اعضای کمیسیون است، گفت: نظرات نمایندگان در مورد این طرح گرفته شد و اصلاحات لازم در قبال آن شده است.

کد خبر 457185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.