لزوم مشارکت کودکان سمنانی در طراحی فضاهای شهری

شهردار سمنان گفت: مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری به کودکان اجازه می‌دهد که در برنامه‌ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد ناظم‌رضوی در کارگاه آنلاین طراحی فضاهای شهری، اظهار کرد: موضوع ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرداری سمنان به طور جدی پیگیری می‌شود و سعی بر آن است تا موضوعات مختلف حوزه کودک در مباحث مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری، خاطرنشان کرد: شهرها باید برای زیست شهری شهروندان برنامه‌ریزی داشته باشند و در کنار توجه به شرایط زندگی برای بزرگسالان، باید شرایط مطلوبی برای حقوق شهروندی کودکان نیز فراهم آورند.

شهردار سمنان افزود: اخیراً مشارکت کودکان در فرآیند طراحی و برنامه‌ریزی منظرهای پایدار شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد به کودکان اجازه می‌دهد که در برنامه‌ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: نوع نگاه کودکان به شهر متفاوت است، روش‌های مشارکت کودکان در فرآیند برنامه‌ریزی و طراحی شهری نیز متفاوت است؛ وجود روحیه کنجکاوی کودکان سبب می‌شود طراحی محیط‌های شهری متنوع‌تر و در جهت استفاده و بهره‌گیری بیشتر شهروندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی شهری در همه حوزه‌ها از قبیل عمران، شهرسازی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری می‌تواند با نگاه پذیرنده کودکان باشد، البته بکار بستن این موارد نیز بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 457159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.