آتش نشانان رودسر به ۵۵ عملیات اعزام شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گفت: آتش نشانان این سازمان در مهر و آبان ماه سال جاری به ۵۵ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات اعزام شدند.

سعید صابر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهر و آبان ماه سال جاری تعداد ۵۵ مورد تماس مردمی با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گرفته شده است که از این تعداد، آتش نشانان به ۲۷ مورد عملیات اطفای حریق و ۲۸ عملیات امداد نجات و ایمنی اعزام شدند.

وی افزود: در این مدت ۲۵ درصد از حریق‌های اعلام شده به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر، حریق خودرو و منزل بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر عنوان کرد: با سرد شدن هوا، بخاری گازی در خانه و محیط‌های کار نصب می‌شود. نکات ایمنی هنگام نصب وسایل گرمایشی از جمله مواردی است که در صورت رعایت نشدن خطر خفگی و مرگ خاموش بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن جان افراد را تهدید خواهد کرد.

صابر، لزوم بازدید از سیستم گرمایشی توسط کارشناسان و متخصصان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهروندان قبل از روشن کردن وسایل گاز سوز به بالای پشت بام رفته و از وجود کلاهک H مطمئن شوند.

وی با بیان این که جهت تخلیه گازهای بخاری نباید از لوله‌های قابل انعطاف (آکاردیونی) استفاده شود، افزود: سرد بودن دودکش و شعله ور بودن وسیله گرمایشی هشداری نسبت به وجود نقص فنی در بخاری یا نصب نشدن صحیح دودکش و تخلیه نشدن گازهای سمی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با تاکید بر اینکه رنگ شعله در وسایل گاز سوز بسیار مهم و حائز اهمیت است و رنگ آبی شعله نشان دهنده سوختن کامل و صحیح است. افزود: شهروندان در صورت استفاده از سیستم گرمایشی شعله دار مانند بخاری فضایی جهت ورود و خروج هوا در منزل در نظر بگیرید.

وی عنوان کرد: شهروندان در واحدهای کوچک اگر قصد استفاده از پکیج دارند بهتر است از نوع فن دار استفاده کرده و آن را خارج از محل زندگی نصب کنند تا خطر گازگرفتگی جان آنان را تهدید نکند.

صابر خاطرنشان کرد: علائم گازگرفتگی شامل سردرد و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، درد در قفسه سینه و ناحیه شکمی بوده و بهترین راهکار برای نجات افرادی که در این شرایط قرار می‌گیرند انتقال به محیط باز و هوای سالم و تماس با اورژانس است.

وی عنوان کرد: بررسی‌های شده در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر حاکی است که در فصل سرما، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل نقلیه در پیشگیری از تصادفات و حوادث جاده‌ای بسیار مؤثر بوده و آمار آن را تا حدود زیادی کاهش داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با تاکید بر اینکه نقص فنی خودرو باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص رفع شود، افزود: بررسی سیستم ترمز و چراغ‌ها، مناسب و سالم بودن تایرها و تجهیزات گرمایشی و تهیه زنجیر چرخ خودرو و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها قبل از مسافرت بسیار لازم و ضروری بوده و انجام اقدامات ایمنی، وقوع حوادث را بسیار کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۲ نیروی انسانی و پنج خودروی سنگین، سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 457122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.