دومین جشنواره خش دلانه یزد برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نخستین جشنواره خش دلانه توانست نشاط و پویایی را به جامعه تزریق کند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا دومین جشنواره نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی سفید در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شرایط فعلی که مردم باید برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به عنوان متولی برگزاری فعالیت‌های اجتماعی در شهر وظیفه دارد در زمینه تزریق نشاط به جامعه قدم بردارد.

وی افزود: نخستین جشنواره خش دلانه توانست نشاط و پویایی را به جامعه تزریق کند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا دومین جشنواره نیز برگزار شود تا بتواند بخشی از فشارهای روحی ناشی از شیوع کرونا را در جامعه کاهش دهد.

سفید با اشاره به برگزاری جشنواره خش دلانه ۲ در فضای مجازی، تصریح کرد: البته هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی تنها به ارتقای نشاط اجتماعی ختم نمی‌شود بلکه می‌تواند سبب شناسایی و شکوفایی استعداد هنرمندانی باشد که تاکنون توجهی به آنان نشده و یا فرصتی برای بروز توانایی‌های خود در این عرصه پیدا نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال شاهد برگزاری اختتامیه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد خواهیم بود، گفت: از آنجا که در جبهه‌های حق علیه باطل و دوران اسارت نیز بسیاری از رزمندگان هنرمند برای روحیه بخشی به یاران خود به اجرای برنامه‌های نمایشی و به ویژه نمایش طنز می‌پرداختند، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز بخش ویژه‌ای را با عنوان نمایش طنز «جبهه و دفاع مقدس» طراحی کرده که امیدواریم آثار فاخری در این زمینه خلق شوند.

کد خبر 457117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.