رفع مشکل آبگرفتگی مناطقی از شهر قدس

شهردار شهر قدس با اشاره به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌ها به عنوان یکی از مشکلات اساسی این شهر گفت: با اجرای بیش از پنج کیلومتر لوله گذاری مشکل ۳۰ ساله برخی از مناطق رفع شد.

به گزارش ایمنا، مسعود مختاری با تأکید بر اهمیت حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌های احتمالی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مدیریت بحران، مسئله پیشگیری و حفظ آمادگی در مواجهه با بحران‌های احتمالی است که با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم می‌توان اقدامات لازم را در زمان وقوع بحران انجام داد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی معابر شهر نیز در راستای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی و رفع معضل آب گرفتگی صورت می‌گیرد که در سال ۹۷ مطالعات طرح ایجاد شبکه هدایت آب‌های سطحی در چندین منطقه از شهر انجام و این طرح وارد فاز اجرایی شد.

شهردار شهر قدس گفت: اجرای سیستم جمع‌آوری و انتقال روان‌آب‌ها در مناطق شهری و کاربرد بهینه این شبکه همواره دغدغه مسئولان مدیریت شهری بود و اتصال آبراه و نهرها به کانال‌های اصلی انتقال آب سطح شهر می‌تواند نقش مؤثری در هدایت آب‌های سطحی داشته باشد.

مختاری با بیان اینکه این طرح در سه فاز اجرایی شده است، بیان داشت: در این سال عملیات اجرایی فاز نخست جمع‌آوری آب‌های سطحی با استفاده از لوله‌های فایبرگلاس (GRP) به طول بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ متر در راستای رفع معضل آب گرفتگی ۳۰ ساله در خیابان جانبازان از سه‌راه قدس تا خیابان شهید عالمی و انتهای خیابان شهید قربانی تا انتهای خیابان فرهنگ انجام گرفته است.

وی با اشاره به تجربه موفق عملیات اجرایی فاز یک این پروژه گفت: با توجه به تجربه موفقیت‌آمیز عملیات اجرایی فاز نخست ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی در فصول بارشی و اهمیت این موضوع، اجرای فازهای دوم و سوم این پروژه نیز بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی در نقاط حساس و آبگیر خیابان‌های سطح شهر اجرایی شد.

شهردار قدس افزود: فاز دوم پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در محدوده خیابان هجرت ششم، خیابان طالقانی، خیابان آزادی، بلوار امام خمینی (ره) تا تقاطع انقلاب با استفاده از لوله‌های کاروگیت به طول سه کیلومتر به پایان رسید؛ فاز سوم این طرح نیز در حد فاصل میدان مصلی، خیابان آزادی، خیابان بهشتی تا تقاطع گودرزی یک کیلومتر اجرایی شد که روان‌آب‌های جمع‌آوری شده از طریق این لوله‌ها در تقاطع قدس (میدان قدس سابق) به کانال‌های آب و در ادامه به خارج از شهر هدایت شود تا از وقوع بحران‌های احتمالی در رابطه با معضل آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌ها جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 457110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.