سپاه و آستان قدس برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها همکاری کنند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از نهادهای غیردولتی، خیریه‌ها و مجموعه دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی و کمیته امداد درخواست کرد ظرفیت خود را برای حل معضل کارتن‌خوابی در مشهد بسیج و تجمیع کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، اظهار کرد: بسیج تاکنون خدمات ارزشمندی برای انقلاب انجام داده که درخشان‌ترین آن دوران دفاع مقدس است. بسیجیان در روزهای کرونایی نیز در کنار کادر سلامت فارغ از هر نوع نگاه و رویکرد جناحی نقش خود در نظام را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به ارتحال حجت الاسلام راستگو، افزود: این مربی آموزش‌های دینی و مذهبی اهل مشهد در خاطره جوانان و نوجوانان دهه ۶۰ و ۷۰ ماندگار شده و جدا از نوگرایی در دعوت به دین از مبارزان پیش از انقلاب در کنار حاج مهدی فرودی بود که یاد و خاطره‌اش را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر دغدغه این شورا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مدیریت شهری و شورای شهر مأموریت جمع‌آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها را بر عهده دارد، اما بسیاری از افراد در این تقسیم‌بندی قرار نمی‌گیرند و از رفتن به گرمخانه ممانعت می‌کنند.

حیدری افزود: گرمخانه‌های لازم برای جمع‌آوری این افراد از سطح شهر در حال آماده سازی است و با پیگیری‌های شده توسط معاون دادستان، ناجا و شورای مبارزه با مواد مخدر قرار است در روزهای آتی این معتادان از سطح شهر جمع‌آوری شده تا سرمای سوزناک کنونی موجب اتفاقات ناگوار و تلفات نشود.

وی ادامه داد: از نهادهای غیر دولتی، خیریه‌ها و مجموعه دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی و کمیته امداد درخواست می‌کنم ظرفیت خود را بسیج و تجمیع کنند تا این مشکل رفع شود.

لطمه بر سلامت مردم غیرقابل جبران است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بررسی لایحه اصلاح بودجه ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال ۹۹ در کمیسون‌های تخصصی این شورا، تصریح کرد: این لایحه گام بلندی است که شورای شهر و مدیریت شهری برداشته و نوید توسعه و عمران منحصر بفردی برای مشهد است.

حیدری افزود: مسئولیت پذیری شورا و مدیریت شهری در شرایط سخت اقتصادی کنونی و تأمین منابع برای تحقق برنامه‌ها افتخار ماندگاری است. بررسی‌های تخصصی در کمیسیون‌ها کمک می‌کند پروژه‌هایی که در شهر شروع شده به اتمام برسد. این موفقیت متعلق به مردم است و برنده آن مردم هستند. اعضای شورای شهر نیز تلاش دارند اعتماد که شکل گرفته را تقویت کنند.

وی ادامه داد: شورا در شرایط متأثر از شیوع کرونا در کنار مردم است و وظایف خود را انجام می‌دهد. جلسات شورا و کمیسیون‌های تخصصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ضرورت تشکیل شده، بازدیدهای میدانی و حضور در جمع‌های الزامی نیز انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره مجدد به شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در بخش‌های مختلف، گفت: بنا بر گزارش‌های مسئولان شهر و استان و مشاهدات میدانی، مردم مشهد به رغم محدودیت‌ها و مشغله‌ها همکاری کرده‌اند. مسلماً این تصمیم‌گیری برای مسئولان نیز مشکل بوده اما حفظ سلامتی مردم در اولویت است.

حیدری گفت: فرصت برای جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی وجود دارد اما اگر سلامتی مردم از دست برود نمی‌توان آن را جبران کرد.

شهرداری به مصوبات شورا تمکین کند

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر برآمده از رأی مردم است، گفت: حفظ شأن و جایگاه شورا و اعضای آن، احترام به رأی مردم بوده و خط مقدم این تکلیف بر عهده شهرداری است، در کنار همه اقدامات اجرایی و ارزشمند مدیریت شهری، شهرداری باید مجری راهبردها و سیاست‌های شورا باشد.

حیدری با بیان اینکه شورا وظیفه نظارتی خود را با جدیت انجام می‌دهد، افزود: تمکین به مصوبات شورای شهر برای مردم اعتمادآور است. مردم احساس می‌کنند رأی آنها اثربخش بوده و این رویکرد و نگاه برای انتخابات آینده و حضور مردم در آن تأثیرگذار خواهد بود. جلوه اثربخشی زمانی است که احساس کنند منتخبانشان به تکالیفشان عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها مرجعی که می‌تواند مصوبات شورا را لغو کند دیوان عدالت اداری است که به عنوان مرکز قانون گذاری برای مدیریت شهری وظایف خود را عمل می‌کند. در شهر مشهد نیز رویکرد هم افزایی بین همه دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته که در پیشبرد برنامه‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 457086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.