رویدادی خلاقانه در دل یک محله/«فضایی برای ماندن» با رویکرد معماری

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: کارگاه رقابتی «فضایی برای ماندن» پروژه‌ای با رویکرد معمارانه برای مداخله در اصلاح فضای بی دفاع شهری موجود در محله ناکارآمد قائمیه برگزار شده است.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصلاح وضعیت بافت فرسوده و بازآفرینی بافت ناکارآمد قائمیه به روش دفتر تسهیلگری و با اولویت پروژه‌های محرک توسعه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های محرک توسعه منطقه برگزاری کارگاه رقابتی «فضایی برای ماندن است»، افزود: این کارگاه با استفاده از اقلام و متریال‌های بازیافتی و ضایعاتی با اولویت استفاده از مواد بازیافتی و ضایعات موجود در انبارهای شهرداری و خرده متریال‌هایی که توسط شرکت کنندگان تأمین می‌شود برگزار شده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: در این کارگاه ۱۸ گروه دانشجو و معمار متشکل از فارغ‌التحصیلان معماری و معماران مستقر در سطح شهر و کشور، با برگزاری جلسات و نشست‌هایی که پس از مصاحبه و ورود به فضای رقابتی ایجاد شد، توسط یکی از مشاوران کارگاه راهبری شدند و سپس اقدام به ساخت یک نوع مبلمان شهری یا ایجاد پاتوق و فضای عمومی برای نشستن و تردد شهروندان و اصلاح دیواره متروکه کارخانه لوله در قالب نصب طرح‌های گرافیکی، دیوارنگاره و ساخت احجام انجام شد.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها متشکل از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری شهر اصفهان و افرادی در سطح کشور و گروه‌هایی از سایر استان‌ها هستند، اظهار کرد: در این کارگاه موفق به جذب مشارکت دو هنرمند بین‌المللی از کشورهای فرانسه و ایتالیا شدیم که در قالب کارگاه شرکت کردند و آثار آنها به نمایش درآمده است.

شرفا تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی پنج گروه از سایر استان‌ها موفق به حضور در کارگاه‌ها نشدند که امیدواریم در دوره‌های بعدی برگزاری این کارگاه‌ها بتوانیم میزبان آنها باشیم.

کد خبر 457061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.