۱۵۰۰ مددجوی بهزیستی در نوبت بیمه روستایی و عشایری هستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: حدود ۱۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری شناسایی شدند که در نوبت بیمه شدن قرار گرفتند تا از خدمات بعد از بازنشستگی بهره مند شوند در این شناسایی گروه هدف زنان سرپرست خانوار بودند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود دو هزار و ۲۰۰ مددجوی زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که در طرح بیمه روستاییان و عشایر بیمه شدند که در این نوع بیمه با رسیدن به سن ۶۵ سالگی یا با داشتن سابقه حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه طبق قوانین سازمان تأمین اجتماعی از مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سطح بندی‌های بیمه مستمری‌ها متفاوت است، افزود: حدود ۱۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری شناسایی شدند که در نوبت بیمه شدن قرار گرفتند تا از خدمات بعد از بازنشستگی بهره مند شوند در این شناسایی گروه هدف زنان سرپرست خانوار بودند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار شامل چند دسته می‌شوند که زنان مطلقه، بیوه، زنان دارای همسر از کار افتاده و دختران هرگز ازدواج نکرده هستند بنابراین اگر مردی تحت سرپرستی همسرش باشد به تبع اینکه همسرش تحت پوشش این طرح قرار گرفته او هم تحت پوشش قرار می‌گیرد و جزو افراد تحت تکفل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از کار افتادگی به این معنا است که فرد دیگر قادر به کسب درآمد نیست و زن این خانوار سرپرست خانواده است، اظهار کرد: ۱۵۰۰ نفر پشت نوبت هستند تا بیمه برای آنها برقرار شود.

ناجی با تاکید بر اینکه امسال افزایش مستمری اعمال نشده، گفت: غیر از مستمری کمک هزینه معیشت و تفاوت یارانه هم به مددجویان پرداخت می‌شود که این مبلغ از طرف وزارت رفاه پرداخت می‌شود و مستمری تنها یکی از این پرداختی‌ها است همچنین در طرح جدید دولت پرداخت صدهزار تومان به افراد مشمول به این مستمری‌ها اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین اگرچه مستمری‌ها افزایش نیافته اما گزینه‌های دیگری به آن اضافه شده و امسال دولت درصدد است بسته حمایتی هم اضافه کند. همچنین بابت کووید ۱۹ هم مستمری به مددجویان پرداخت شد و این کمک‌های موردی با مستمری متفاوت است و ممکن است گاه گاهی باشد اما پرداخت مستمری به صورت ماهانه است.

کد خبر 457047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.