چگونه خستگی چشم‌ها را برطرف کنیم؟

انجام دادن کارهایی مانند قرار دادن حوله گرم روی چشم‌ها، استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز، استراحت دادن به چشم‌ها و استفاده از اشک مصنوعی، نقش موثری در برطرف کردن خستگی چشم‌ها دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خستگی چشم نوعی عارضه شایع است که در صورت استفاده بیش از حد از چشم و خستگی آن در اثر رانندگی طولانی مدت یا خیره شدن زیاد به صفحه نمایش گوشی و کامپیوتر رخ می‌دهد. علائم خستگی چشم شامل احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم می‌شود. در ادامه به بررسی چند روش مفید برای برطرف کردن خستگی چشم‌ها می‌پردازیم:

قرار دادن حوله گرم روی چشم‌ها

قرار دادن یک حوله کوچک آغشته به آب گرم روی چشم‌ها می‌تواند به برطرف کردن خستگی و درد این عضو حیاتی کمک کند. استفاده از حوله گرم جریان خون را افزایش می‌دهد و اسپاسم عضلات چشم را بهبود می‌بخشد. به منظور جلوگیری از نفوذ باکتری به چشم‌ها، دست‌های خود را قبل از این کار بشویید. سپس حوله کوچکی را داخل آب جوش قرار دهید و پس از اینکه حوله خنک‌تر شد به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه روی چشم‌هایتان قرار دهید. در این صورت خستگی، قرمزی یا التهاب چشم از بین می‌رود.

استفاده از رطوبت‌ساز

زمانی که چشم‌های فرد خشک می‌شود، احساس خستگی پیدا می‌کند. استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز باعث می‌شود رطوبت محیط و داخل چشم فرد افزایش پیدا کند. بهترین میزان رطوبت محیط حدود ۴۵ درصد است. افرادی که سیگار می‌کشند بیشتر از دیگران در معرض خشکی و خستگی چشم قرار دارند. بنابراین بهتر است این عادت را ترک کنند.

استفاده از اشک مصنوعی

قطره چشم می‌تواند به برطرف شدن خستگی و خشکی چشم کمک شایانی کند. حتی زمانی که چشم‌های شما در وضعیت خوبی قرار دارد نیز از این محصول استفاده کنید تا رطوبت سطح چشم حفظ شده و علائم مربوط به خشکی چشم پدیدار نشود. در صورتی که ترجیح می‌دهید اشک طبیعی ایجاد شود، سعی کنید بیشتر پلک بزنید، به ویژه زمانی که با کامپیوتر یا گوشی کار می‌کنید. ما معمولاً در هر دقیقه ۱۵ بار پلک می‌زنیم، اما زمانی که با صفحه نمایش‌های دیجیتالی کار می‌کنیم، تعداد پلک زدن در هر دقیقه به پنج تا هفت بار کاهش پیدا می‌کند.

استراحت دادن به چشم‌ها

متخصصان معتقد هستند زمانی که از وسایل دیجیتالی استفاده می‌کنید، باید پس از گذشت چند دقیقه به چشمان خود استراحت دهید. آن‌ها پیروی از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را توصیه می‌کنند. بر اساس این قانون، افراد باید هر ۲۰ دقیقه، به مدت ۲۰ ثانیه، به چیزی در فاصله ۶ متری خود نگاه کنند. علاوه بر این به افراد توصیه می‌شود که پس از هر دو ساعت نگاه کردن به صفحه نمایش، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

قرار دادن چای کیسه‌ای روی چشم‌ها

چای کیسه‌ای می‌تواند به عنوان یک کمپرس سرد چشم‌های شما را تسکین دهد. پس از اینکه چای را دم کردید، قرار دادن چای کیسه‌ای سرد روی پلک‌ها به کاهش تورم چشم و برطرف شدن خستگی آن کمک زیادی می‌کند. پیش از اینکه چشم‌هایتان را لمس کنید، دست‌ها و صورت خود را به خوبی بشویید و اجازه ندهید چای وارد چشمانتان شود.

تنظیم کردن نور محیط و صفحه نمایش

انجام دادن کارهای مختلف به نورهای متفاوتی نیاز دارد. برای نمونه زمانی که تلویزیون تماشا می‌کنید، به نور زیادی احتیاج ندارید. زمانی که کتاب می‌خوانید، نور باید پشت سر شما و روی صفحه کتاب باشد. به منظور استفاده از صفحه نمایش‌های دیجیتالی، نور آن را بر اساس نور محیط تنظیم کنید تا مجبور نباشید برای دیدن چیزی روی صفحه نمایش به آن خیره شوید.

کد خبر 457032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.