اعطای مسکن مقرون به صرفه به نیازمندان

مقامات رسمی پورتلند، شهری در ایالت اورگن آمریکا، خانه‌هایی مقرون به صرفه را برای افرادی فراهم آورده‌اند که متأثر از گسترش ویروس کرونا با کمبود شدید منابع مالی مواجه شده‌اند یا تا پیش از آن، بی‌خانمان بوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم سراسر دنیا در پی انتشار ویروس کرونا شغل خود را به طور موقت و حتی در بسیاری از موارد، برای همیشه از دست داده‌اند. به همین دلیل، تهیه مسکن یا پرداخت اجاره بها برای بسیاری از این افراد سخت شده به طوری که اغلب آنان خود را در خطر بی‌خانمان شدن می‌دانند. این در حالی است، که پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز جمعیت زیادی از مردم جهان از بی‌خانمانی رنج می‌بردند و شب‌های خود را در مکان‌های عمومی به روز می‌رساندند.

مقامات رسمی پورتلند برای حل مشکل فوق، خانه‌هایی احداث و آن‌ها را با قیمت بسیار به‌صرفه در اختیار افرادی قرار دادند که بیشترین آسیب اقتصادی را از کرونا متحمل شده بودند یا پیش از گسترش ویروس نیز جایی برای سکونت نداشتند. این خانه‌های پیش‌ساخت در مساحت کم تا کنون تعداد ۷۲ شهروند پورتلندی را در خود جای داده است اما مقامات محلی از گسترش بیشتر آن‌ها در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

خانه‌های فوق در کمتر از چهار ماه ساخته و در اختیار نیازمندترین افراد جامعه پورتلند قرار گرفت و هزینه‌ای به میزان ۳۱ درصد کمتر از خانه‌های معمولی در بر داشت. به طور کلی، چهار مجتمع مسکونی پیش‌ساخته در منطقه کنتون پورتلند احداث شده که بزرگترین آن‌ها ۳۶ واحد را در خود جای داده است. این ساختمان‌ها در مرکز خود یک فضای اجتماعی تشکیل داده و از تجهیزاتی نظیر سرویس‌های بهداشتی و دفاتر خدماتی برخوردار هستند. ساکنان این ساختمان‌ها به آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مشترک دسترسی دارند اما هر یک دارای اتاق خواب و نشیمن مجهز به مبلمان و وسایل برقی هستند.

این ساختمان‌ها در نزدیکی خطوط اتوبوس‌رانی، راه‌آهن، مراکز تجاری و یک پارک عمومی قرار گرفته و در نتیجه ساکنان می‌توانند به راحتی تمام ملزومات خود را تهیه کنند.

کد خبر 456995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.