پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی در عراق

دو نماینده پارلمان عراق از قصد مجلس برای دعوت از نخست وزیر به منظور پیگیری پرونده خروج نظامیان آمریکایی و نیز فشار برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات دولت درخصوص ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی نقی امرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار کرد: دولت ملزم است که در طول چند روز آینده نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان عملیات پیروزی (فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) را همراه با مشخص کردن عاملانی که با آمریکایی‌ها در این جنایت دست داشته اند، ارسال کند.

وی افزود: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به دولت برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات مربوط به حملات به مقرهای سازمان الحشد الشعبی و ترور فرماندهان عملیات پیروزی به پارلمان فشار خواهد آورد.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: در صورت رسیدن گزارش، پارلمان یک سری توصیه‌ها را اتخاذ خواهد کرد. پارلمان از نزدیک روند را با دولت برای ارسال نتایج تحقیقات دنبال می‌کند.

ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق نیز گفت: هیئت رئیسه به اعضای پارلمان وعده داد که میزبان نخست وزیر و تعدادی از وزیران در طول دو هفته آینده باشد.

وی افزود: پارلمان در این جلسه روی چند موضوع مهم از جمله جدول خروج نیروهای آمریکایی از عراق تمرکز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 456993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.