۳۰ شهر استان اصفهان طرح تفصیلی مصوب دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ تمام شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی این استان از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۷ شهر ضمن برخورداری از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور، از کامل‌ترین نظام برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای برخوردار است.  

وی با بیان اینکه ۱۰۱ شهر استان مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع شهری شدند ادامه داد: سلسله مراتبی از طرح‌ها و برنامه های توسعه شهری و فراشهری از مقیاس منطقه‌ای، ناحیه‌ای، مجموعه شهری و طرح‌های جامع شهری با پوشش ۱۰۰ درصدی (تمامی شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی)، امروزه ملاک عمل آمایشِ جمعیت و فعالیت در پهنه سرزمینی استان قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهرهای این استان در دستور کار خود قرار داده است.  

قاری قرآن اضافه کرد: این طرح‌ها در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.  

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ شهر استان دارای طرح تفصیلی مصوب است تشریح کرد؛ از این میزان طرح تفصیلی ۲۳ شهر ابلاغ شده و برای ۷ شهر دیگر نیز در مراحل نهایی ابلاغ است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: تعداد ۴۶ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آن‌ها در جریان است؛ همچنین باتوجه به اعتبار پیشنهادی از محل منابع دارایی‌های تملک سرمایه‌ای، تهیه طرح تفصیلی ۱۱ شهر دیگر استان طی سال جاری و تا پایان سال ۹۹ در دستور کار این اداره کل قرار دارد و پیش بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۱۴ شهر باقیمانده نیز طی سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ منعقد شود.   

قاری قرآن اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.  

کد خبر 456979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.