تامین مالی ۳۲ هزار میلیارد تومانی دولت از بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان خصوصی سازی، دکتر فرهاد دژپسند با بیان اینکه واگذاری اموال دولتی یکی از روش‌های تامین مالی دولت است و اظهار کرد: صندوق‌های ای تی اف (ETF) و فروش دارایی‌های دولت به آحاد مردم با کارت ملی و به صورت برابر از جمله این روش‌ها بود که حدود ۵ و نیم میلیون نفر در خرید این صندوق‌ها مشارکت کردند و مردم با این روش صاحب سهام و دارایی شدند و توزیع عادلانه ثروت انجام شد. استفاده از این روش‌ها موجب شد که تا کنون بودجه کشور به گونه‌ای مدیریت شود تا بسیاری از نگرانی‌هایی اقتصاددانان بر طرف شود.

وی درباره واگذاری دارایی‌های دولت خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل خصوصی سازی ۶ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم ولی در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد از این بخش داشته‌ایم و درحال حاضر تمام خصوصی‌سازی‌ها بصورت شفاف در بورس انجام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با عرضه صندوق ETF، بین مردم به نوعی توزیع ثروت میکنیم و همچنین تامین مالی دولت را هم انجام میدهیم. در شرایط اقتصادی ایران، توجه به بازار سرمایه اجتناب ناپذیر است.

دژپسند اضافه کرد: افرادی که وارد بازار سرمایه میشوند باید آگاه باشند؛ در این محیط می‌توانند آینده خود را با محاسبه‌گری و عقلانیت رقم بزنند.

وی اضافه کرد:‌ دارا سوم، ادامه سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات است که در آینده نزیک عرضه خواهد شد.  

کد خبر 456947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.