دو کتابخانه در شهر لنگرود احداث می‌شود

شهردار لنگرود گفت: در آینده نزدیک دو کتابخانه در شهر لنگرود احداث می‌شود که شهرداری در ساخت آن مشارکت کرده و با خیرین و نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان همکاری می‌کند.

سیدمهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمینی به مساحت ۱۴۰ مترمربع از یکی از خیرین برای ساخت کتابخانه دریافت کردیم و پیگیر اقدامات قانونی برای جذب اعتبار برای آن هستیم تا احداث آن از طریق طرح بازآفرینی شهری یا توسط نهاد کتابخانه های عمومی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی افزود: تعدادی از خیرین نیز دنبال ساخت کتابخانه ای دیگر در شهر لنگرود هستند، مدیریت شهری تلاش می‌کند تا در بخش پرداخت عوارض ساختمانی برای احداث آن کمک کند.

شهردار لنگرود تاکید کرد: بر اساس قانون یکی از وظایف شهرداری‌ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. مدیریت شهری لنگرود در دوره پنجم در راستای ترویج این فرهنگ اقدامات خوبی کرده است.

رجایی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته نیم درصد سهم از درآمد شهرداری به درستی به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز نمی‌شد. اما در دوره پنجم این عوارض به صورت مستقیم از طرف شهرداری به حساب این نهاد واریز شده است که در سال جاری مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: مدیریت شهری طی این مدت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مسابقات اطلاعات عمومی و کتابخوانی برگزار کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

شهردار لنگرود ادامه داد: در سال جاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی به مدت ۴۵ روز در شهر لنگرود برگزار شد که شهرداری با ارائه مکان و تبلیغات محیطی رایگان با مجری آن همکاری کرد.

وی افزود: یکی از نویسندگان، خاطرات یکی از قهرمانان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گردآوری کرده و به رشته تحریر درآورده است. مدیریت شهری در مراسم رونمایی از کتاب برای حمایت از او بخشی از تیراژ آن را خریداری کرده است.

رجایی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری لنگرود برای حمایت از نویسندگان شهر ۵۰ تا یکصد نسخه از کتاب‌های منتشر شده آنان را خریداری می‌کند و آمادگی دارد تا هر شهروندی کتابی بنویسد بخشی از هزینه‌های انتشار آن را پرداخت کند.

کد خبر 456938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.