تعیین قیمت نهاده‌های دامی بر اساس آخرین تغییرات قیمت جهانی

ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده های دامی را بر اساس آخرین تغییرات قیمت جهانی (مورد تایید کمیته ارزی) به تصویب رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، بر این اساس قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی ۳۱ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی ۳۲ هزار و ۲۰۰ ریال تعیین شد. همچنین ستاد تنظیم بازار همچنین قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو را در مبادی ورودی ۱۷ هزار ریال اعلام کرد.

در این ستاد مقرر شد، سقف قیمت‌های جهانی خرید این نهاده‌ها در سامانه جامع تجارت به صورت مستمر توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، بررسی شود.

تمامی قیمت‌های تعیین شده در خصوص انواع روغن و نهاده‌های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تناسب در این قیمت‌ها قابل اعمال است.

همچنین در خصوص دانه‌های روغنی، کرایه حمل متناسب با روغن خام و کنجاله استحصالی اعمال می شود.

در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که با توجه به ضرورت تسهیل تامین و توزیع نهاده‌های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازارگاه برای توزیع کنندگان نهاده‌های دام و طیور نقش و جایگاه تعریف شده است، تمامی هزینه‌های توزیع برای تحویل نهادها به دامداران و مرغداران توسط تمامی عوامل و واسطه های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۵۰ ریال و برای هر کیلوگرم کنجاله ۲۵۰ ریال مصوب گردید که این مبلغ شامل اتحادیه ها و تشکل های مربوطه نیز می باشد.

کد خبر 456924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.