ارزیابی کیفی و کمی داوطلبان ورودی امسال دانشگاه فرهنگیان

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از ارزیابی کیفی و کمی داوطلبان ورودی سال جاری دانشگاه فرهنگیان در ٢٤ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان در ششمین نشست مجازی شورای تخصصی نظارت دانشگاه در مکان سالن اجتماعات شهید چمران، با تاکید بر ارزیابی فرآیند مصاحبه داوطلبان ورودی سال جاری دانشگاه فرهنگیان از انجام این ارزیابی در ۲۴ استان کشور به صورت کیفی و کمی خبر داد.

وی، تعیین سطح علمی داوطلبان ورودی سال جاری دانشگاه فرهنگیان را از دلایل مهم ارزیابی معاونت نظارت برشمرد و با با بیان استقبال و انتخاب این دانشگاه توسط دانش آموزان دارای معدل بالا و برگزیدگان کنکور سراسری، اضافه کرد: قیاس نگاه گذشته و حال به دانشگاه فرهنگیان و تغییر نگاه داوطلبان کنکور سراسری به این دانشگاه و ورود دانش آموزان باسواد و برخوردار از سطح علمی بالاتر به دانشگاه، بیانگر نهادینه شدن جایگاه علمی دانشگاه فرهنگیان در میان مراکز آموزش عالی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب هدفمند این افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، تسریع و افزایش کیفیت فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه امری لازم و ضروری است.

کچوئیان با اشاره به اینکه مجموع داوطلبان خواهان ورود به دانشگاه فرهنگیان ٢١ هزار و ٣١٥ نفر است، اظهار کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ نفر به صورت تصادفی در ٢٤ استان کشور ارزیابی شدند.

این مقام مسئول، با تاکید بر دریافت داده‌های استانی، میانگین و انحراف استاندارد گویه‌ ها و همچنین مشخص شدن میانگین معدل دروس نهایی و میانگین معدل کل فراوانی رتبه کشوری، فراوانی رتبه در منطقه و فراوانی اولویت انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای هر استان، گفت: میانگین معدل دروس نهایی کسب شده داوطلبان در این ارزیابی ١٦ / ٩٣ و میانگین معدل کل این تعداد مصاحبه شونده ١٨ / ٣١ بود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، بازدیدهای میدانی از مراکز و پردیس‌های استانی را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم معاونت نظارت برشمرد و افزود: در شرایط کنونی کشور علاوه بر انجام این فعالیت توسط کارشناسان توانمند این معاونت در مراکز و پردیس‌های استانی، با الکترونیکی شدن دریافت نظرسنجی‌ها ظرف مدت زمان کوتاهی از جامعه هدف نظرسنجی و اطلاعات مد نظر دریافت و در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه، با مهم برشمردن کیفیت آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان، از ارزشیابی به عنوان رسالتی مهم در دانشگاه یاد کرده و ادامه داد: با طی فرآیند ارزشیابی میزان اثربخشی، کارآیی و بهره وری در سازمان افزایش می‌یابد. چرا که از این مسیر می‌توان نقاط ضعف، کاستی‌ها و نارسایی‌ها و نقاط قوت و توانمندی‌ها را شناسایی و سازوکارهای مناسب به منظور کاهش نارسایی‌ها و افزایش توانمندی‌ها را فراهم ساخت.

وی، استادان و دانشجو معلمان را دارای اطلاعات واقعی دانست و تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات، قطعاً تصمیم گیری های سازمانی تسهیل و در نهایت شاهد بهبود فرآیند یاددهی، یادگیری خواهیم بود.

گفتنی است ششمین نشست تخصصی شورای نظارت دانشگاه فرهنگیان، با حضور معاونان دانشجویی، فرهنگی، رئیس هیأت نظارت استان تهران، معاون و رئیس گروه دفتر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، مدیران کل نظارت، پژوهش، آموزش، و سایر اعضا برگزار شد.

کد خبر 456908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.