پپ گواردیولا برای اولین بار اخراج می‌شود؟

تیم فوتبال منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا علی رغم خرج های هنگفت، امسال هم شرایط خوبی در انگلیس ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _شنبه یکم آذر ماه_ تیم فوتبال منچستر سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا مقابل تاتنهام مورینیو قرار گرفت. در یک بازی دیدنی آقای خاص با دو گل مچ پپ را خواباند و به صدر جدول رفت.

نابغه اسپانیایی در چند فصل اخیر خرج‌های هنگفتی را روی دست مالکین عرب منچستر گذاشته است تا آنها را به موفقیت برساند. اما تیم او امسال هم شرایط خوبی ندارد.

خود پپ هم شرایط خوبی ندارد، از زمان جدایی از بارسا در اروپا ناکام بوده و در جام‌های داخلی لیگ‌ها هم توفیق آن چنانی به دست نیاورده است. می‌شود گفت که دست او برای همه رو شده است و تاکتیک‌هایش دیگر جواب نمی‌دهد. اما این معنی را نمی‌دهد که او نابغه نیست.

۲۴ آوریل ۲۰۱۲ شکست بارسای پپ در برابر چلسی آخرین نقطه‌ی اتصال پپ گواردیولا با تیم محبوبش بود. مدتی بعد مرد اسپانیایی اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در نیوکمپ کارش را ادامه بدهد و بارسلونا را ترک می‌کند.

۴ سال بعد این بار در ۲۷ آوریل ۲۰۱۶ هم پروژه او با بایرن با حذف مقابل اتلتیکو به انتهای مسیر خودش رسید تا گواردیولا آلمان را یک سال زودتر از زمان حضورش در بارسا ترک کند و به فکر مقصد جدیدی برای ادامه کارش باشد.

پپ تا به حال از تیمی اخراج نشده و همیشه این خودش بوده که تصمیم گرفته چه زمانی به کارش در یک باشگاه پایان بدهد. به نظر می‌رسید که او سیتی را زودتر از زمانی که از بارسا رفت ترک کند.

اما بودن در منچستر علیرغم تمام سختی‌ها و پیچیدگی‌ها برای پپ لذت بخش بوده و او که پنجمین سال حضورش را در انگلستان دارد طی می‌کند تصمیم گرفته باز هم قراردادش را با این باشگاه تمدید کند.

باخت به لیون می‌توانست سومین باری باشد که گواردیولا را بعد از یک ناکامی اروپایی به سمت جدایی هدایت کند، اما انگار داستان پپِ - سیتیزن قرار است ادامه دار باشد.

شاید هم جذابیت بالای لیگ جزیره باعث شده که پپ نتواند به همین سادگی‌ها از انگلستان دل بکند. اهمیت لیگ داخلی برای گواردیولا همیشه موضوع غیرقابل بحثی بوده و او حالا در بهترین لیگ دنیا هر سال دارد با چالش‌های جالبی مواجه می‌شود.

برای مردی که اهمیت بردن پریمیرلیگ را با بردن لیگ قهرمانان یکی می‌داند، در جزیره ماندن می‌تواند معنای زندگی در بهشت را بدهد.

البته که آقای نابغه باید متوجه باشد که دیدگاه همه با او یکی نیست و ناکامی‌های بعدی در اروپا می‌تواند او را به لیست اخراجی‌ها وارد کند.

حالا با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که پنجمین سال حضور پنجمین مربی بزرگ تاریخ در منچستر، برایش چه سرنوشتی را رقم می‌زند.

کد خبر 456870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.