پیام تبریک شهردار یزد به مناسبت روز اصفهان

شهردار یزد در پیامی به شهردار اصفهان روز اصفهان را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در متن پیام «جمال‌الدین عزیزی» شهردار یزد به «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان آمده است:

سلام مردمان دارالعباده یزد به شهروندان دارالمومنین اصفهان

سلام به شهردار این شهر جاودان، هنر و فرهنگ

جناب آقای دکتر نوروزی

و سلام، پرنده‌ای است رها که سفیر صدای دوستان است و صریر جان‌های مهربان

سلام بر جهانی که نصف جهان است و تمام جان.

به راستی کدام موسیقی زلال در نغمه‌های زاینده رودت جاری است که با شور موج‌هایش پرندگان مهاجر به خواب شیرین می‌روند. چه زیباست که در زمزمه جاری تو و در قنوت قنات‌های یزد نام خدا جاری است و کدام شناسنامه‌ای چنین نسب ما را به هم خواهد رساند.

آری تو را از سال‌های دور می‌شناسم. از رایحه تپنده بته‌هایی که بر سفره‌های قلمکاری‌ات روییده‌اند چونان ترنج‌ها و ترمه‌های یزد که بر دار قالی‌ها لبخند می‌زنند تا لبخندشان برکت روزگاران باشد. تو را می‌شناسم که «نقش جهانت» را کمال الملک به تصویر کشیده است و زلال نجابتت را دستان هنر نواز فرشچیان و اندیشه‌های بلندت را عالمان زلال اندیش.

به راستی در هزار رنگ مینا و منبت‌هایت چه رازی نهفته است که چشم‌ها چنین به جادوی هنرت خیره می‌مانند و چقدر شبیهند راز قلمدان‌های خاتم‌کاری تو و آواز ترمه‌های خوش نگار یزد. هردو چه زیبا دلبری می‌کنند و زیبا سخن می‌گویند.

یزد، شیراز و اصفهان از دیرباز پیوند برادری بسته‌اند تا راز خشت‌های خام یزد و شکوه گنبدهای فیروزه اصفهان و شهد غزل‌های حافظ شیراز را به آن سو تر از مرزها برسانند.

ستون‌های فرهنگ و هنر و اندیشه ایران اسلامی که بر گرداگرد هر ستونش، اسلیمی لاله‌های سرخی است که شهیدانه خاک را به معراج می‌برند.

من آمده‌ام تا پیام مهر مردمان دارالعباده یزد را در پرنیانی از شکوفه و لبخند به مردمان دارالمومنین تقدیم کنم به پاس بزرگداشت روز اصفهان که نصف جهان است و مهرش به جان.

و این است راز پرشکوه سه کهن شهر ایران زمین، شیراز یزد و اصفهان که در زیر پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران چون نگینی درخشان، تجلی هنر و اندیشه و فرهنگ اسلامی و ایرانی اند.

سه نبض تپنده در قلب ایران.

جمال‌الدین عزیزی

شهردار شهر میراث جهانی یزد

کد خبر 456868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.