ارائه نتیجه پژوهش‌های آلایندگی اصفهان به تاخیر افتاده است/ شهرداری پسرحاجی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید نگاه‌ها به شهرداری نگاه "پسرحاجی" باشد و وقتی کاری پیش می‌آید پای شهرداری را زیر کرسی بکشانند و زمان عمل به شکل دیگری رفتار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: چند سال است که دو دانشگاه بزرگ اصفهان مأمور انجام دو پژوهش درخصوص آلایندگی هوای اصفهان هستند و شهرداری نیز هزینه آن را به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی پژوهش منشأیابی ذرات معلق و دانشگاه اصفهان پژوهش سیاهه گازهای آلاینده را برعهده داشته‌اند اما تاکنون در تعهدی که داشتند تأخیر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیگیری هفته گذشته حاکی از آن است که بخشی از پژوهش دانشگاه اصفهان به نتیجه رسیده اما دانشگاه صنعتی همچنان در ارائه نتایج پژوهش تأخیر می‌کند؛ بنابراین شایسته است این دو دانشگاه نسبت به تعهدات خود عمل کرده و شهردار اصفهان نیز باید پیگیر کار پژوهشگران این دو دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: نباید نگاه‌ها به شهرداری نگاه "پسرحاجی" باشد و وقتی کاری پیش می‌آید پای شهرداری را زیر کرسی بکشانند و زمان عمل به شکل دیگری رفتار شود؛ هر ریال این پول‌ها متعلق به مردم است و مردم باید نتیجه و ثمر آن را ببینند بنابراین نیازمند نتیجه مطالعاتی که انجام شده هستیم تا بتوانیم براساس این مطالعات منطقی تصمیم گرفته و عالمانه قضایا را ارزیابی کنیم تا به نتیجه برسد.

خود در درجه اول به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنیم

نصراصفهانی اضافه کرد: با توجه به لزوم رعایت موازین بهداشتی، نصاب حضور ۱۵ نفر در جلسه علنی حفظ شد و فیلمبرداران و خبرنگاران در جلسه امروز از بیرون صحن در کنار ما خواهند بود و معاونان شهردار و شهرداران مناطق نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها برای اهمیت دادن به سلامت حاضران در جلسه و در جهت تحقق توصیه دکتر جوادی، رئیس کمیسیون بهداشت شورا در جلسه قبل است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است به مردم برای رعایت موازین بهداشتی تاکید شود، باید خود در درجه اول به توصیه‌ها عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد ایستگاه سلامت در ورودی ساختمان و جلسات شورا، تب‌گیری و تست اکسیژن از مراجعان، اهتمام در ضدعفونی کردن، کاهش حداکثری افراد در جلسات و ملاقات‌های مردمی، الزام مراجعه‌کنندگان به رعایت موارد بهداشتی و توجه به دورکاری در شهرداری و شورا از جمله اقداماتی است که شورای شهر از زمان شیوع کرونا تاکنون انجام داده است.

وی افزود: زمان آغاز شیوع کرونا، ۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با این ویروس اعتبار تخصیص یافت، از کادر درمان تقدیر و امکان استفاده از مراکز تفریحی شهرداری برای آن‌ها فراهم شد و یک و نیم میلیارد تومان نیز اخیراً از محل طرح یار مهربان برای آموزش دانش‌آموزان در شرایط شیوع کرونا هزینه خواهد شد؛ همچنین توزیع اقلام بهداشتی بین ۱۲۰ هزار خانواده نیازمند، استفاده از شبکه‌های مجازی و تبلیغات گسترده در شهر برای ترویج موارد بهداشتی و کاهش جلسات متعدد و متکثر شهرداری از اقدامات شهرداری برای مقابله با شیوع کروناست.

قدر تمام نقش‌آفرینان در توسعه اصفهان را می‌دانیم

نصراصفهانی با اشاره به یکم آذرماه، روز اصفهان، اظهار کرد: یکم آذرماه به عنوان روز اصفهان و پیوند آن با ۲۵ آبانماه، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان پیوندی مبارک بود و سعی شده مناسبت پیشین روز اصفهان در اردیبهشت‌ماه که همزمان با تولد شیخ‌بهایی بود، تحت عنوان هفته فرهنگی اصفهان فرصت جدیدی را ایجاد کند تا به ابعاد مختلف وجود اصفهان بپردازیم.

وی ادامه داد: گرچه فعالیت میدانی متناسب با این روز به دلیل شیوع کرونا اجرا نشده اما فعالیت تبلیغات شهری و اقدامات خودجوش در بستر شبکه‌های اجتماعی درخور توجه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه وقتی از اصفهان تعریف می‌کنیم در کنار آن از کسانی که در توسعه آن نقش‌آفرین بوده‌اند نیز باید قدردانی کنیم، اظهار کرد: اصفهان عزیز که امروز به داشته‌های آن می‌بالیم حاصل زحمات و تلاش‌های انسان‌های ارجمندی است که در قرون مختلف برای توسعه آن کوشیدند و جانفشانی کردند

وی افزود: امیدواریم همواره بتوانیم قدر هرکسی که تلاش کرده به بهترین شکل ممکن در رشد و توسعه اصفهان سهیم باشد را دانسته و اصفهانی را که تحویل گرفته‌ایم، با ارزش افزوده تحویل آیندگان بدهیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: از زمان بلدیه تا شهرداری کنونی ۷۳ نفر از میرزامحمدعلی خان کلانتر تا امروز که آقای نوروزی تولیت شهرداری اصفهان را برعهده دارند، همه شهرداران سعی در توسعه اصفهان داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت روز بسیج، این نهاد را نماد سلحشوری‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: بسیج به فرموده امام و پس از ایشان با رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر خود در راستای تحقق ارتش ۲۰ میلیونی را طی کرده و امیدواریم روزه به روز بیش از گذشته آماده انجام ماموریت‌هایی باشد که برای آن تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به درگذشت مرتضی افروزی، مدیرکل املاک شهرداری اشاره کرده، او را مدافع بیت‌المال و حق‌الناس دانست و افزود: مرحوم افروزی نسبت به مسئولیت خود وظیفه‌شناس بود و به بهترین نحو ممکن و با دقت‌نظر و افزایش علم و دانش این مسئولیت را انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: فاصله بین زندگی و مرگ زیاد نیست بنابراین در این فرصت باید به مردم خدمت کرده و قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم و گذشت و فداکاری کنیم.

نصراصفهانی گفت: متولیان ساخت‌وساز نیز باید شعار"اول ایمنی و بعد کار" را به‌طور جدی دنبال کنند تا دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی نباشیم و یقیناً شهرداری نیز باید بیشتر از سایر نهادها به این امر توجه کند.

کد خبر 456865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.