پیام تبریک شهرداران و سازمان‌های جهانی به مناسبت روز اصفهان

شهرداران شهرهای مختلف ایران و جهان و سازمان‌های جهانی به مناسبت نکوداشت روز اصفهان پیام‌های تبریک تصویری و مکتوب جداگانه‌ای ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «کیونگ یول لی» دبیر کل سازمان شهرهای پایدار هوشمند جهان We Go در یک پیام ویدئویی گفت: روز اصفهان را تبریک می‌گویم.

مردم، اصفهان را نصف جهان می‌نامیدند؛ شاید این توصیف درباره گذشته با شکوه این شهر باشد و نه امروز؛ اما تحقق دوباره آن در آینده نزدیک شدنی است، چرا که نه؟

چشم‌انداز شما برای تحقق شهر تعالی در طول چند سال اخیر تحسین برانگیز است؛ شخصاً از عضویت فعال شما در We Go قدردانی می‌کنم؛ در این سازمان ما دنبال ساخت شهرهای شاد و هوشمند با کمک یکدیگر هستیم و بیایید به سوی داشتن سیاره‌ای شاد و هوشمند قدم برداریم.»

«کادوکاوا دایساکو» شهردار کیوتو و رئیس اتحادیه شهرهای تاریخی نیز با ارسال پیامی گفت: از جانب اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، تبریک‌های صمیمانه خود به مناسبت روز نکوداشت اصفهان که در ۲۱ نوامبر جشن گرفته می‌شود را به شما ابلاغ می‌کنم.

گرچه جهان همچنان با شرایط دشوار دست و پنجه نرم می‌کند، اما هریک از شهرهای عضو این اتحادیه به شیوه‌های مختلف درصدد فائق آمدن بر آن هستند و اصفهان به عنوان یکی از آنها در این مدت توانسته است رویدادهای مختلف خود را به صورت آنلاین برگزار کند تا فرآیند تعاملاتش متوقف نشود؛ آرزومند صحت و بهروزی برای همه شهروندان اصفهان هستم.»

«ماتسوی کازومی» شهردار هیروشیما و رئیس سازمان جهانی شهرداران صلح در پیام تبریک خود به مناسبت روز اصفهان اینگونه نوشته است:

«مایه خرسندی و مسرت است که به مناسبت روز نکوداشت اصفهان، این پیام را برای شهروندان این شهر ارسال می‌کنم.

ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت این روز، قدردان شما و حمایت‌های همیشگی تان از «سازمان جهانی شهرداران صلح» که بنده افتخار ریاست بر آن را برعهده دارم، هستم. این سازمان با قریب به هشت هزار شهر عضو از ۱۶۵ منطقه و کشور جهان در تلاش است تا مسیری را به سوی این دو هدف خلق کند: تحقق جهان عاری از سلاح هسته‌ای و تحقق شهرهای امن و پایدار. اصفهان که از سال ۲۰۰۵ تاکنون به عضویت این مجموعه جهانی درآمده است، همواره حامی، همراه و همکار فعالیت‌های ما در راستای دستیابی به صلح جهانی بوده است.

در ششمین روز از آگوست ۱۹۴۵ تنها یک بمب اتمی، هیروشیما را نابود کرد و غیرنظامیان بیشماری را قربانی کرد. بر همین اساس، هیروشیما که این تجربه تلخ را پشت سر گذاشته است، همواره در پی تحقق جهان عاری از سلاح هسته‌ای است زیرا ما معتقدیم "هیچ کس دیگر نباید شبیه به ما چنین رنجی را متحمل شود".

بشریت در حال حاضر با تهدید جدیدی در قالب ویروس مواجهه است، با این حال همگی شاهد تلاش‌های یکپارچه در سطح جهان برای مقابله با آن هستیم و این نشان می‌دهد که ما قادر خواهیم بود تا بر این تهدید فائق آییم. درست شبیه به همین امر، من معتقد هستم که مردم جهان می‌توانند با اتحاد و پایبندی به اصول مشترک بر تهدید ناشی از سلاح‌های هسته‌ای غلبه کنند. بر همین اساس صمیمانه امیدوارم که شهر شما در راستای محقق شدن این اهداف، همچون گذشته همبستگی خود را با ما ادامه بدهد.

در پایان، بار دیگر روز نکوداشت اصفهان را تبریک عرض می‌کنم و برای همگان آرزوی شادی و سلامتی دارم.»

«اکتاوری دلاوارکا» دبیر کل مترو پلیس با ابراز خرسندی از اینکه در روز نکوداشت اصفهان پیوندی برای ارتباط برقرار شده در پیام خود به مردم اصفهان آورده است:

«برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارم؛ می‌دانم که به گفته اصفهان شناسان روز تولد اصفهان، روزی است که خورشید سفر ۳۰ روزه خود را در قوس آغاز می‌کند؛ این برای من بسیار جالب است زیرا این یک موضوع مشترک بین اصفهان و من است؛ من هم در روزی متولد شدم که خورشید سفر ۳۰ روزه خود را در قوس آغاز می‌کند و من هم شبیه همه شما مردم اصفهان به این قوس تعلق دارم.

مایلم در کنار شما باشم و آرزوهای صمیمانه خود را با شما به اشتراک بگذارم. می‌دانم که با این همه گیری، شرایط برای هر شهروندی در سراسر جهان و برای هر کسی که در شهرها و کلانشهرها زندگی می‌کنند، شرایط دشواری است، می‌دانم که همه در حال مبارزه با این بیماری و تدبیر برای این همه گیری هستند ما شبکه‌ای متشکل از دولت‌های محلی کلانشهرها را در اختیار داریم؛ شبکه‌های جهانی که در آن با یکدیگر کار می‌کنیم تا به تبادل ایده‌ها و به اشتراک گذاشتن راهکارها برای سیاست‌های عمومی بهتر و خدمات بهتر بپردازیم.

و از اینکه ما پس از گذر از این همه گیری، قدرتمند خواهیم شد اطمینان حاصل کنیم؛ در هر صورت، اکنون زمان جشن شماست و بهترین‌ها را برای شما شهروندان اصفهان و همه مردم در سرتاسر جهان آرزومند و خواستارم.»

«مارتا ترنزانو» رئیس شبکه ICCN شهردار الجسمی (اسپانیا) نیز در پیام خود با توجه به شرایط کرونایی جهان اینگونه گفت:

«دوستان عزیز اصفهانی

امسال، کابوس مطلق برای بشریت بوده است به دلیل این همه گیری که سبک زندگی و نحوه ارتباطات ما با دیگران را دستخوش تغییر کرده است؛ در دوران دشواری بسر می‌بریم این همه گیری بر جهان فرهنگ، صنایع دستی و اقتصاد تأثیر عمیقی داشته است؛ خانواده ICCN همچنان به کار خود ادامه داده است تا همچون گذشته ارزشمندترین میراثمان را به جهان عرضه کند؛ امری که به شیوه‌های مختلف از منازل و دفاترمان در راستای تحققش برآمده‌ایم و با استفاده از تکنولوژی دیجیتال که ما را قادر ساخته است با یکدیگر در ارتباط باشیم، برای آن اقدام کرده‌ایم.

اطمینان دارم که شما تمام توان خود را به کار خواهید بست تا برای صنایع دستی خود که حافظ فرهنگ و سنت شما هستند، راهی بیابید. امیدوارم این بخش از زندگی ما هر چه زودتر به پایان برسد و پس از آن می‌توانیم به شرایط عادی برگردیم و به دیدار شما و شهر زیبایتان بیاییم

برایتان بهترین‌ها را آرزومندم

قوی بمانید»

«سید مهران عالم‌زاده» شهردار کرمان در پیامی خطاب به «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان آورده است:

نوای نغمهٔ عشاق از اصفهان چه خوش آید...

(خواجوی کرمانی)

به نام خدا

اول آذرماه هرسال، فرصتی دیگرباره است برای پاسداشتِ تاریخ و فرهنگ، برای تجلیلِ هنر و زیبایی، برای نکوداشتِ اصفهانِ بلندآوازه. اول آذرماه، مجالی است مغتنم برای تکریم آن‌همه شور و شوق و نور و رنگِ جان‌افزا که در خشت‌به‌خشتِ این کلانشهر تاریخی موج می‌زند.

این روز سرورانگیز را به مردمان اصفهان عزیز، به‌ویژه به شهردار فرهیخته و همکاران ارجمند ایشان شادباش می‌گویم.»

کد خبر 456862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.