بارسلونا مسی را گروگان گرفته است؟

تیم فوتبال بارسلونا این روزها حال و روز خوبی ندارد و شب گذشته هم در لالیگا مغلوب آتلتیکو مادرید شد تا اوضاعش وخیم تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته، شنبه یکم آذر ماه، در ورزشگاه واندا میهمان آتلتیکو مادرید سرسخت و جنگجوی سیمئونه بود. این دیدار درست پس از بازگشت از بازی‌های ملی برگزار می‌شد.

کاتالان‌ها با کومان، این فصل با انجام هشت بازی با ۱۱ امتیاز دهم جدول هستند و شاگردان ال‌چولو هم بدون احتساب بازی دیشب و با انجام ۸ بازی و با ۱۷ امتیاز در رده دوم پشت سر سوسیه‌دادی قرار گرفته بود که با انجام ۹ مسابقه و کسب ۲۰ امتیاز صدرنشین بود.

شاگردان مربی هلندی بارسا با اشتباه فاحش ترشتگن دروازه‌بان آلمانی خود، با ارائه یک بازی ضعیف مغلوب روخی بلانکوس (آتلتیکو) شدند تا شرایط برایشان بحرانی‌تر از قبل شود. قضیه آنجایی جالب است که بدانید لیونل مسی فوق ستاره بارسا که همیشه در همه بازی‌ها فوق ستاره بوده است در این فصل فوتبال اروپا، بسیار ضعیف ظاهر شده و حتی در لالیگا فقط دو گل آن هم از روی پنالتی زده است.

لئو که معمولاً از هر ۱۰ کاشته به طور میانگین یکی را گل می‌کرد در ۴۵ کاشته اخیر گلی نزده است این در حالی است که او توپ هم زیاد لو می‌دهد و آن شور و شوق سابق را در بازی مسی هیچ کس حس نمی‌کند. این اتفاق تلخ دلایل مختلفی دارد اما شاید مهم‌ترین دلیل این باشد که مسی پس از مشکل با بارتومئو رئیس قبلی بارسا، قصد جدا شدن از این تیم را داشت که این اجازه به او داده نشد. یکی دیگر از دلایل مهم، جدایی دوست صمیمی مهاجم آرژانتینی یعنی لوئیز سوارز بود. نه تنها اجازه خروج مسی صادر نشد بلکه مهاجم اروگوئه‌ای هم در لج و لجبازی با لیونل فروخته شد.

مسی همیشه سر هر اتفاقی مقصر اصلی و شماره یک است. همین چند روز پیش وقتی از بازی‌های ملی به بارسلون برگشت، خبرنگاران به او گفتند عموی گریزمان گفته شما دو نفر باهم رابطه خوبی ندارید، مسی هم عصبی شد و گفت: "من از اینکه همیشه مقصر اصلی در بارسا هستم خسته شده‌ام." شاید همه این اتفاقات باعث دلسردی بهترین بازیکن بارسا و کی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شده است. او از اینکه به خواسته‌اش توجه نشده ناراحت است. مسی در تیم احساس تنهایی می‌کند و همین اتفاقات نشان می‌دهد لئو دلش با بارسا نیست و به زور نگه داشته شده است.

"امید مثل دومینو می‌ماند یکی که ناامید شود، بقیه هم امیدشان را از دست می‌دهند." در وصف حال این روزهای بارسا، احتمالاً این مونولوگ توکیو در سریال money hiest مدام در ذهن هواداران این تیم تکرار می‌شود. زمانی که رهبر گروه از شرایط نرمال خودش به دور است و هیچ چیزی هم طبق نقشه پیش نمی‌رود. بذر ناامیدی با اتفاقات پایان فصل پیش در دل مسی کاشته شد و انگار حالا قطعه‌ کوچکی که او انداخته، دارد تخته سنگ بزرگی را روی پیکر بارسا می‌اندازد.

مشکل بارسا چیست؟ آیا از سر مربی است؟ کومان سرمربی بارسا با هلند روزهای خوبی را طی می‌کرد و با نسل جدید این کشور یکی از امیدهای فتح یورو بود و نمی‌شود گفت که مشکل اصلی مرد هلندی است؛ آیا مشکل نداشتن ستاره کارساز برای آبی اناری پوشان است؟ شاید بارسا بهترین دوران خودش از نظر داشتن مهره را طی نکند، اما بازیکن‌های حاضر هم آنقدر اسم دارند که در این رده از جدول بودن هم عجیب باشد. پس چه چیزی باعث شده است تا یک غول فوتبال اروپایی در چنین وضعی باشد؟ شاید بارسا بیشتر بیمار است. بیماری که نیاز به مدت زمان بیشتری دارد که خوب شود. بیماری که تنها چاره‌ باقیمانده برایش، این است که فعلاً فقط با همین وضع موجود به جلو حرکت کند.

فراموش نکنیم که این بیمار، تازه نزدیک به ورشکستگی هم هست و شاید تنها چاره‌اش این باشد که با قطع ارتباط مهمترین عضوش (مسی) به بقایش ادامه دهد.

کد خبر 456860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.