شهرداری فومن با بحران مالی مواجه است

شهردار فومن گفت: مشکلات مالی و کمبود درآمد در این شهرداری سبب شده در پیشبرد طرح‌ها با مشکل مواجه شویم.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در مدیریت شهری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و تخصیص اعتبارات دولتی همواره در حال کاهش است، اظهار کرد: حال شهرداری فومن خوب نیست و در وضعیت بحرانی قرار داریم.

شهردار فومن گفت: در اثر تحریم‌ها، تورم و نوسان قیمت‌ها، شهرداری فومن با معضل بزرگی رو برو شده است و مشکلات مالی و کمبود درآمد سبب شده در پیشبرد طرح‌ها با مشکل مواجه شویم.

محمدی اضافه کرد: وجود مشکلات مانع خدمت رسانی به شهروندان نشده است، اما شهرداری فومن منبع درآمد پایدار ندارد و دستیابی به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور مدیران شهری در کوتاه‌مدت نمی‌توانند به منابع درآمد پایدار شهری دست پیدا کنند، گفت: یکی از معضلات اصلی بعضی شهرداری‌ها که به بحران مالی آن‌ها دامن می‌زند داشتن نیروهای انسانی مازاد است که بار مالی زیادی را به این قبیل شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.

شهردار فومن گفت: در زمینه اخذ درآمدهای پایدار شهری مجموعه اعضای شورای شهر باید با ارائه برنامه‌ای واحد و با همدلی و هم افزایی به کمک مدیران شهری بشتابند و توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه با روش‌های علمی و آکادمیک نیز می‌تواند به شهرداری‌ها در این زمینه کمک کند.

محمدی با بیان اینکه به علت نوسانات قیمت قیر نتوانستیم آسفالت معابر را به درستی مرمت و لکه‌گیری کنیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم با عقد قرارداد با کارخانه‌های آسفالت پس از مساعد شدن شرایط جوی آسفالت خیابان‌های شهر را مرمت و بازسازی کنیم.

کد خبر 456847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.