نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و صنعت نفت آبادان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز شنبه - ۱ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که این دیدار با تک گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی به سود سرخ‌پوشان پایتخت پایان یافت. قضاوت این مسابقه که در شرایط جوی خاص و زیر بارش شدید باران برگزار می‌شد را محمد رضا اکبریان بر عهده داشت که می‌توان گفت روز آرامی را پشت سر گذاشت. با این حال اعلام ضربه پنالتی به سود پرسپولیس که مشخص کننده تفاوت میان دو تیم بود، جز تصمیم‌های سرنوشت ساز این داور بود. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین سعید مظفری زاده بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی پرسپولیس صحیح بود؟

در اواخر نیمه نخست و در دقیقه ۴۰ رد و بدل پاس میان سید جلال حسینی و محمد حسین کنعانی‌زادگان، کنعانی را در موقعیت نفوذ به محوطه صنعت نفت گذاشت و در حالی که مدافع زرد پوش را رد کرده بود، توسط مدافع نفت سرنگون شد تا اکبریان بدون درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد و گل پیروزی بخش سرخ‌ها این چنین به ثمر بنشیند.

رودنیل: دقیقه ۴۰ پنالتی به درستی اعلام شد. چون بازیکن صنعت نفت با زانویش به پشت پا کنعانی زادگان ضربه زد.

سلیمانی: در نیمه اول داور پنالتی‌ای را برای پرسپولیس اعلام کرد که کاملاً صحیح بود چرا که بازیکن صنعت نفت شانسی برای تصاحب توپ نداشت و به گونه‌ای خودش را روی کنعانی زادگان خراب کرد که داور به درستی اعلام ضربه پنالتی می‌کرد. به نظرم در این صحنه باید زودتر مدیریت می‌کرد که پنالتی سریع‌تر زده شود چون کمی که درگیری‌ها طولانی می‌شود، بازیکن‌ها بی‌جهت اخطار می‌گیرند. اینجا است که داور باید به سرعت مدیریت کند.

مظفری زاده: در دقیقه ۳۹ اکبریان که زاویه دید مناسبی هم داشت، به درستی خطای مدافع صنعت نفت که بر روی کنعانی‌زادگان خراب شده و موجب سرنگونی او در محوطه جریمه شده بود، تشخیص داد و اعلام پنالتی کرد. اعتراض بازیکنان صنعت نفت به تصمیم داور هم کاملاً بی‌مورد بود.‌

اخراج یحیی گل محمدی در وقت‌های اضافه

در دقیقه پنجمین دقیقه وقت‌های اضافه نیمه دوم داور چسبیده به محوطه پرسپولیس، ضربه آزادی را در موقعیت مناسب به سود نفت آبادان اعلام کرد که برتری شکننده تیم تهرانی را در خطر قرار داد. همین موضوع اعتراض شدید یحیی گل محمدی در کنار زمین را همراه داشت و این سرمربی با ضربه محکمی که به نشانه اعتراض به توپ زد، داور را مجاب کرد تا با کارت قرمز او را اخراج کند.

رودنیل: اخراج کاملاً درست بود. واقعاً متأسفم که چرا مربیان ما قوانین را اجرا نمی‌کنند که به این راحتی از زمین بازی اخراج‌شان کنند. آقای گل محمدی از مربیان جوان و آینده‌دار است و با توجه به پخش دیدارهای استقلال و پرسپولیس از شبکه جهانی جام جم، برای زشت است.

سلیمانی: اخراج گل محمدی در آخر بازی کاملاً درست بود. او با خروج از محوطه فنی اعتراض شدیدی به داور کرد و با شوت کردن توپ به شکل اعتراض، با بدن و رفتارش این اجازه را به داور داد تا ایشان را از زمین اخراج کند.

مظفری زاده: در دقایق پایانی خطایی که داور بر روی بازیکن صنعت نفت اعلام کرد، کاملاً درست و اعتراض گل‌محمدی کاملاً بی‌مورد بود که اعتراض شدید سرمربی پرسپولیس موجب اخراج او از کنار زمین شد.‌

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: لغزندگی زمین و بارندگی کیفیت بازی امروز را کامل از بین برده بود ولی بد هم نبود. اکبریان و تیم داوری‌اش به طور کلی قضاوت خوب و بدون مشکلی داشتند که قابل پسند بود. تمام اخطارهایی که داور نشان داد صحیح بود. همچنین آفسایدهایی که کمک داوران گرفتند و آن‌هایی که نگرفتند درست بودند.

سلیمانی: اکبریان در بازی امروز قضاوت خوبی انجام داد چون مسابقه در شرایط جوی خاصی قرار داشت که معمولاً تصمیمات داور با اشتباهات فراوانی همراه می‌شود. در نیمه دوم نیز داوری خوب بود و به بازیکنانی مثل شماره ۸۸ که خطایی همراه با بی‌پروایی داشتند به درستی کارت نشان داد.

مظفری زاده:

در دقیقه ۵۲ محمود مطلق‌زاده، هافبک صنعت نفت به‌صورت واضح میلاد سرلک را بیرون از محوطه جریمه سرنگون کرد و تصمیم داور و کمک داور برای اعلام این خطا صحیح بود و همچنین بازیکنان و مربیان صنعت نفت اعتراض بی‌مورد و عجیبی در این صحنه داشتند. در دقیقه ۶۵ داور به خوبی در پی خطای غبیشاوی اعلام آوانتاژ کرد و در ادامه در توقف بازی، این بازیکن را بخاطر تکل بی‌ملاحظه با کارت زرد جریمه کرد. در مجموع تیم داوری مسابقه قضاوت کم‌نقصی داشتند و روز خوبی پشت سر گذاشتند.

کد خبر 456815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.