توضیح فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره حادثه سوادکوه

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره جزئیات حادثه درگیری شکارچیان غیرمجاز و محیط بانان در منطقه سوادکوه که به کشته شدن یکی از شکارچیان منجر شد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جمشید محبت خانی عصر امروز - شنبه یکم آذرماه- در پیامی ویدئویی پیرامون حادثه درگیری محیط‌بانان با شکارچیان در منطقه سوادکوه مازندران، اظهار کرد: برابر اخبار واصله روز پنجشنبه ۲۹ آبان میان محیط‌بانان و دو نفری که به عنوان شکارچی در یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست استان مازندران حضور پیدا کرده بودند، حادثه‌ای رخ داد و متأسفانه فردی که مورد اصابت گلوله یکی از محیط‌بانان ما قرار گرفته بود جان خود را از داده است.

وی افزود: سلاحی که طبق قانون در اختیار محیط‌بان قرار داده شده صرفاً جهت حفظ جان خودش و همکارش است، محیط‌بان ما هنگامی از سلاح خودش استفاده می‌کند که جانش در خطر باشد؛ در حادثه روز پنجشنبه متأسفانه ابتدا فردی که جانش را از دست داده یا همراه وی (این موضوع در دست بررسی است) به سمت محیط‌بان گلوله شلیک کردند و محیط‌بان نیز جهت حفظ جان خود و همکارش اسلحه را مسلح می‌کند و در حین شلیک تیر هوایی برابر اظهارات خود محیط‌بان، تعادلش را از دست می‌دهد و تیر محیط‌بان پس از شلیک به فرد اصابت می‌کند، فرد مجروح شده و متأسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از حمایت‌های قانونی دستگاه قضائی، ادامه داد: از دستگاه قضا انتظار داریم اگر محیط‌بان ما برابر قانون عمل کرده و قانون بکارگیری سلاح طبق مصوبه اخیر مجلس رعایت شده بود، محیط‌بان ما که هم اکنون در اختیار مقام قضائی است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

سرهنگ محبت خانی در پایان گفت: امیدواریم در هیچ نقطه از کشور این اتفاقات را دیگر شاهد نباشیم.

به گزارش ایمنا، ظهر پنجشنبه گذشته در جریان درگیری مسلحانه بین دو شکارچی و محیط‌بانان مازندران در ارتفاعات سوادکوه یک شکارچی به‌ضرب گلوله کشته شد. مقتول جوانی ۲۷ ساله و از شکارچیان سابقه‌دار بابل بوده که پرونده تخلف شکار و صید داشته و در روز حادثه نیز یک کل وحشی را شکار کرده بوده است.

کد خبر 456811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.