آماده باش نیروهای خدمات شهری مشهد در پی تغییرات جوی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از آماده باش نیروهای خدمات شهری در پی تغییرات جوی پیش رو خبرداد و گفت: یک هزار و ۵۵۴ نفر نیروی کارگری برای امشب در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی، اعلام هشدار درباره ورزش باد شدید لحظه‌ای و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق و همچنین بارش تگرگ و برف طی ساعات پایانی امشب و فردا در سطح استان ۵۵ دستگاه ماشین بیل برف روب سنگین، ۸۵ دستگاه ماشین بیل برف روب نیمه سنگین و ۲۷ دستگاه ماشین مینی لودر آماده سازی شده است.

وی افزود: علاوه بر این سه دستگاه لودر، ۲۵ دستگاه تانکر جهت رفع آب‌گرفتگی، ۱۶ گریدر و ۸۳ دستگاه ماشین نمک‌پاش آماده سازی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۵۵۴ نفر نیروی کارگری برای امشب در حالت آماده‌باش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این سه هزار و ۳۷۳ نفر نیروی کارگری برای بامداد و صبح فردا در حالت آماده‌باش هستند، تاکید کرد: ۷۹ اکیپ نیز جهت رفع مشکلات سطوح شیب‌دار در نظر گرفته شده است.

یعقوبی با تاکید بر اینکه ۵۰۰ نیروی آتش نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۲ ایستگاه آتش نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: این افراد و تجهیزات در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی مرتبط به بارش نزولات جوی به شهروندان خدمت رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمهیدات پیش بینی شده شامل آماده‌باش تعدادی موتور پمپ خودمکش و پمپ‌های واریسکو برای رفع آب‌گرفتگی های احتمالی نیز است و این شرایط آماده‌باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: شهروندان از پارک خودروها در زیر درختان و اماکن خطر آفرین و همچنین ترددهای غیرضروری در هنگام وزش شدید باد و بارش باران و حضور در مجاورت جویبارها کانال‌های فاضلاب که به ظاهر آرام بند خودداری کرده و از ورود به بستر مسیل‌ها رودخانه‌های فصلی حاشیه شهر مشهد پرهیز کنند و در صورت بروز حادثه با حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: برابر بررسی‌های انجام شده از ساعت ۲۴ امشب آماده‌باش فضای سبز برابر دستورالعمل عملیات زمستانه، بارش متوسط (از طریق مرکز بی‌سیم و همکاران ارزیاب) اعلام شد و در این راستا حدود ۱۵۰۰ نفر نیروی نگهبان، پارکبان، کارگر ساده در ۶۹ پیمان نگهداری فضای سبز مناطق، سه پیمان نگهداری دانش، گل‌ها، ریحانه سازمان پارک‌ها و چهار پیمان نگهداری کمربند سبز مشغول به فعالیت خواهند بود.

یعقوبی اظهار کرد: همچنین از ادواتی همچون ۱۵۰ دستگاه اره موتوری، بیش از دو هزار عدد پارو، ۸۰ دستگاه نیسان و خاور، ۱۰۰ دستگاه اره تلسکوپی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ عدد چوب بلند جهت برف تکانی احتمالی استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این آماده‌باش بیشترین اقدام جهت برف روبی معابر اصلی بوستان‌های بزرگ، محلی و خطی و نظافت و پاکسازی برف روی مبلمان پارکی است و در صورت نیاز برف تکانی سبک سوزنی برگان انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سازمان هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با رعد و برق و باد باران توأم با تگرگ و امکان جاری شدن سیل و افت شدید دمای هوا و بارش برف در نقاط سردسیر و کوهستانی از عصر امروز شنبه در استان‌های خراسان رضوی و برخی مناطق مشهد مقدس خبر داده است و اعلام کرده این وضعیت طی ۷۲ ساعت آینده در سطح استان به تناوب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 456805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.