پرسپولیس ۱-۰ نفت آبادان/ پنالتی جور حملات بی‌رمق سرخ‌ها را کشید!

گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی نخستین برد پرسپولیس در فصل جاری را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه در هوایی بارانی میزبان صنعت نفت آبادان بود و در نهایت گل نعمتی از روی نقطه پنالتی در اواخر نیمه اول تفاوت دو تیم را رقم زد تا سرخ‌پوشان نخستین برد در لیگ بیستم را جشن بگیرند.

هفته دوم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: سیامک نعمتی (دقیقه ۴۳- از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس) -

اخطار: محمود مطلق زاده (دقیقه ۴۳- از صنعت نفت آبادان) -

اخراج: یحیی گل محمدی (دقیقه ۹۰+۴ - از پرسپولیس)

پرسپولیس تهران: حامد لک، محمد حسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، احسان پهلوان (دقیقه ۸۸- آرمان رمضانی)، مهدی عبدی (دقیقه ۷۲- علی شجاعی) و وحید امیری

سرمربی: یحیی گل محمدی

صنعت نفت آبادان: فرزین گروسیان، محمد طیبی، محمد اهل‌شاخه، عبدالله ناصری، حسین ساکی، محمود مطلق‌زاده (دقیقه ۸۸ -)، حکیم نصاری، طالب ریکانی (دقیقه ۸۸-، مهدی زبیدی، حسن بیت‌سعید، رضا خالقی‌فر (دقیقه ۷۲ -)

سرمربی: سید سیروس پور موسوی

داور: محمدرضا اکبریان

شرح بازی:

بازی زیر باران شدید در ورزشگاه آزادی آغاز شد و کیفیت هر دو تیم به شدت تحت تأثیر قرار داد. نفتی‌ها توپ را به پرسپولیسی‌ها سپرده و خودشان فضاها را بستند تا کار هافبک‌های پرسپولیس برای بازی سازی سخت شده و نتوانند موقعیت خاصی را بیافرینند. شاگردان پور موسوی نیز برنامه ویژه‌ای برای استفاده از ضد حملات داشتند و کوشیدند تا با پرس شدید سرخ‌پوشان را به اشتباه بیاندازند.

در اواخر نیمه اول پرسپولیسی‌ها فشار بیشتری روی دروازه نفت آوردند و بالاخره این حمله‌ها نتیجه داد و حرکت نفوذی او مدافع حریف را به اشتباه انداخت تا یک پنالتی را پیشکش حریف تهرانی کند. سیامک نعمتی دقیقه ۴۳ این ضربه را تبدیل به گل کرد تا سرخ‌ها با برد راهی رختکن شوند.

نیمه دوم را تیم میهمان هجومی شروع کرد و نفتی‌ها با اندیشه جبران گل خورده جلوتر آمدند. پور موسوی نیز شاگرانش را از کنار زمین به حضور پر تعداد در زمین پرسپولیس ترویج می‌کرد آن‌ها توانستند دقایق ابتدایی نیمه دوم را در اختیار بگیرند. با این حال بی‌دقتی هافبک‌ها و مهاجمان این تیم باعث شد تا آن‌ها در انتقال توپ به فاز تهاجمی دچار مشکل شوند.

پرسپولیس هر چه از زمان بازی گذشت دوباره توپ و میدان را تصاحب کرد و بر بازی حاکم شد.

شرح گل‌:

۱--۰ (دقیقه ۴۳- سیامک نعمتی) - نعمتی پشت نقطه پنالتی ایستاد و توپ را بالاتر از دستان گروسیان به راست دروازه کوبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۵- پاس هوایی برای مهدی عبدی به پشت مدافعین عبدی را در موقعیت گل قرار داد اما تکل هوشمندانه بازیکن صنعت نفت این فرصت را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه ۳۸- سانتر بازیکنان پرسپولیس با ضربه چکشی عبدی و در حالی که گروسیان مغلوب شده بود با فاصله اندک توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹- شوت پرسپولیسی‌ها را دروازبان نفت دور کرد.

دقیقه ۴۰- یک و دو کنعانی زادگان با سید جلال و نفوذش به درون محوطه مدافع نفت را به اشتباه انداخت تا او را سرنگون کرده و داور مجاب به اعلام پنالتی شود.

بهترین بازیکن:

محمد حسین کنعانی زادگان - کنعانی زادگان این روزها رکن اصلی خط دفاعی سرخ‌ها شده و امروز توانست با هوشمندی داور را مجاب به اعلام پنالتی نیز کند و برد امروز پرسپولیس را می‌توان به پا او نوشت.

کد خبر 456783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 1
    یه بار دیگه بازی را ببینین،بازی کاملا در اختیار پرسپولیس بود و موقعیت های زیادی داشت و اصلا هم بی رمق نبود