طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ ویژه ساخت بدنه بویلر

رئیس تروپروسس فولاد مبارکه از طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ به ابعاد ۱۰mm*۱۸۰۰ ویژه ساخت بدنه بویلر خبر داد و تولید این گرید جدید را اقدامی در جهت بومی‌سازی و قطع واردات و توسعۀ سبد محصولات فولاد مبارکه برشمرد.

به گزارش ایمنا، علی‌رضا مولوی‌زاده اظهار کرد: مدیریت متالورژی و روش‌های تولید بنا به درخواست مشتریان شرکت، طراحی و تولید گرید ۱۹Mn۶ را طبق استاندارد مربوطه ۱۷۱۵۵ DIN) در دستور کار خود قرار داده بود.

وی افزود: گرید مذکور عمدتاً در ساخت بویلرها و مخازن تحت‌فشار کاربرد دارد و از دسته فولادهای مقاوم به خزش است.

در همین خصوص، صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه اظهار کرد: بنا بر استانداردهای مربوطه، گرید فولادی یادشده نیاز به حداقل استحکام تسلیم ۳۵۵ مگا پاسکال و حداقل استحکام کششی ۵۱۰ مگا پاسکال در دمای محیط دارد. همچنین از ویژگی‌های خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از ۲۰۰ و حداکثر ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که گرید ۱۹Mn۶ پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد ادامه داد: پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر پارامترهای تولیدی، همچون دماهای نورد و الگوی خنک‌کاری ورق، برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد ۱۷۱۵۵ DIN نیز تعیین گردید.

این کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در ادامه خاطرنشان کرد: گرید مذکور، با آنالیز و پارامترهای خاص طراحی شد و در ابعاد مورد درخواست مشتری (۱۰mm*۱۸۰۰) تولید گردید. همچنین برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول جهت انجام تست کشش در دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و تست شد.

رحیمی اضافه کرد: کلیه کلاف‌های تولیدشده برای اولین بار در فولاد مبارکه در دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد، مطابق با استانداردهای مربوطه تحت تست کشش گرم قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی پس از اخذ تاییدیه آزمایشگاه محصول، در خط تولید مشتری نیز مورداستفاده قرار گرفته و درنهایت تأیید و رضایت مشتری دریافت‌کننده محصول را نیز در برداشته است.

این کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در پایان از همکاری مدیریت و کارشناسان دفاتر فنی تولیدِ نواحی فولادسازی و نورد گرم، واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید، آزمایشگاه محصول، واحد فروش و نیز مدیریت و همکاران واحد متالورژی و روش‌های تولید قدردانی کرد.

کد خبر 456768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.