آغاز به کار سیل‌برگردان غربی همدان از سال ۱۴۰۰

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه آبگرفتگی عمده‌ای در شهر همدان نداریم، گفت: با آغاز بارندگی از روز گذشته نیروهای شهرداری تمام نقاط حساس و رودخانه‌ها مورد رصد و بررسی قرار گرفت که خوشبختانه آبگرفتگی عمده‌ای در شهر رخ نداده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رضایی در این باره اظهار کرد: در سال گذشته مشکلاتی که در مواقع بارندگی در برخی نقاط شهر همدان رخ می‌داد، شناسایی و به طور فنی رفع شد و امسال در این مناطق هیچ گونه آب‌گرفتگی نداشتیم.

وی با اشاره به اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در بلوار ۹ دی و میدان رسالت، تصریح کرد: میدان رسالت همیشه یکی از نقاط بحرانی شهر همدان در هنگام بارندگی بود که با اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی این مشکل برطرف شد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه رودخانه‌های شهر همدان لایروبی و بازگشایی شده است، یادآور شد: رودخانه قاسم آباد و شهید صفری لایروبی و بازگشایی شده و رودخانه انتهای شهرک فرهنگیان نیز لایروبی و دیوارکشی شده است و در آن نواحی هیچ مشکلی از نظر آب‌گرفتگی وجود ندارد.

وی افزود: پنج سرشاخه رودخانه در همدان وجود دارد که آب‌های سطحی به این رودخانه‌ها هدایت می‌شوند و بخشی هم توسط شرکت آبفا در نقاطی تجمیع می‌شوند.

رضایی درباره آب‌گرفتگی میدان پژوهش نیز خاطرنشان کرد: به علت حجم زیاد باران در سال‌های گذشته شاهد آب‌گرفتگی این میدان و بلوار احمدی روشن و میدان مدرس بودیم اما امسال قبل از میدان پژوهش مسیر انحرافی ایجاد کردیم به طوری که به بلوار احمدی روشن لوله‌گذاری شده است تا از آب‌گرفتگی در این ناحیه جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح سیل‌برگردان غربی همدان از سال آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات طرح سیل برگردان غربی همدان توسط مشاور انجام شده و در حال توافق با دانشگاه بوعلی هستیم که از سال ۱۴۰۰ باید آغاز به کار شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از شهروندان همدانی درخواست کرد: تا با جلوگیری از انسداد مسیل‌ها و نحری‌ها شهرداری را در جلوگیری از آب‌گرفتگی مسیرها کمک کنند.

کد خبر 456766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.