طرح دوچرخه‌های بدون مالیات برای کارمندان

شیوع گسترده ویروس کرونا ایرلندی‌ها را به راه اندازی جنبش دوچرخه سواری تشویق کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرنطینه‌های طولانی مدت و آغاز فصل سرما باعث فروش گسترده دوچرخه‌های عادی و همچنین برقی شده است چرا که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در دوران پاندمی به جای استفاده از خودرو و نشستن در فضای بسته، در هوای آزاد و با خیال راحت مسیر خود را طی کنند.

با وجود این داده‌های اخیر اداره آمار ایرلند نشان می‌دهد که سه در هر چهار سفر در این کشور هنوز با ماشین انجام می‌شود حتی با اینکه بیش از نیمی از سفرها کمتر از ۸ کیلومتر است.

جنبش "ما دوچرخه‌سواری می‌کنیم" برای نخستین بار در شهر کورک ایرلند به راه افتاد. کورک دومین شهر بزرگ ایرلند و سومین شهر پرجمعیت این کشور است. این کمپین با آگاهی‌ رسانی در مورد مزایای دوچرخه سواری سعی در حمایت از این روش جابجایی و افزایش سلامت روحی و روانی ایرلندی‌ها دارد.

دوچرخه‌های الکترونیکی در مقایسه با مدل‌های سنتی و رایج می‌توانند مسافت‌های طولانی‌تری را طی کنند، از موانع بلند نیز راحت تر عبور می‌کنند و به همین علت از استقبال بیشتری در این طرح برخوردار شده‌اند.

علاوه بر ترویج مزایای محیط زیستی دوچرخه سواری که باعث کاهش انتشار کربن، آلودگی و ترافیک می‌شود، این پروژه سعی دارد سلامت اجتماعی شهروندان به ویژه دانش آموزان و افراد بازنشسته را ارتقا دهد به همین علت هفت نماینده ساکن در محله‌های مختلف شهر کورک که دوچرخه سواری زندگی شان را تغییر داده است به عنوان سفیر ترویج دوچرخه انتخاب شده‌اند.

شهردار کورک نیز در حمایت از اجرای این طرح تاکید کرد که آینده این شهر بر اساس پایداری و فعالیت‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی بنا خواهد شد و به همین علت شورای شهر از اجرای چنین پروژه‌های دوستدار محیط زیست حمایت خواهد کرد.

طرح دوچرخه‌های بدون مالیات نیز از جمله راهکارهای شهرداری برای ترویج دوچرخه سواری در رسیدن کارمندان به سر کار است که برای خرید آنها نیز مبالغی در نظر گرفته شده است؛ به این ترتیب که کارفرمایان برای خرید دوچرخه و به ویژه نوع برقی آن به کارمندان یارانه اعطا می‌کنند.

کد خبر 456758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.