جنبش ماسک تیک تاک برای جوانان

افزایش تعداد مبتلایان در فنلاند، مسئولان سلامت این کشور را به تهیه کلیپ‌های طنز با مضمون توصیه‌های بهداشتی تحت عنوان "جنبش ماسک" ترغیب کرده است تا شهروندان و به ویژه جوانان را به نوعی مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس اعلام مسئولان فنلاندی، بعضی از ساکنان این کشور به ویژه افراد جوان ۱۵ تا ۱۹ ساله، استفاده از ماسک را کاری دشوار تلقی می‌کنند و در برابر پوشیدن آن مقاومت می‌کنند. به همین علت و برای مبارزه با این پدیده رفتاری، شهرهای فنلاندی نظیر هلسینکی، اسپو و وانتا با همکاری مشترک، کمپینی را برای ترویج ماسک زدن در میان جوانان به راه انداختند.

هدف این جنبش تغییر عادت رفتار جوانان بر اساس مهربانی و همدردی است چرا که مسئولان بر این باورند جوانان گوش شنوایی برای قوانین و توصیه‌های سختگیرانه و جدی ندارند بلکه باید با نشان دادن همدلی در جامعه آن را به انجام این حرکت دسته جمعی تشویق کرد. علاوه بر این، حالت سرکشی خاص دوران جوانی است و باید این سرپیچی آنها را طبیعی قلمداد کرد اما در عین حال باید حس مسئولیت پذیری و ارزشمندی جان آن‌ها در قبال یکدیگر را تقویت کرد.

اساس این کمپین بر این اصل استوار است که باید با جوانان با زبان خاص خودشان صحبت کرد؛ برای مثال رسانه‌های جمعی نظیر برنامه اینستاگرام و تیک تاک راه‌های ارتباطی محبوبی برای جوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله به حساب می‌آید که از طریق ایجاد چالش‌های مرسوم در آن‌ها می‌توان جوانان را به استفاده از ماسک ترغیب کرد.

برای انجام این جنبش از اینفلوئنسرهای تیک تاک استفاده شد که با تهیه کلیپ‌های طنز جوانان را به زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تشویق می‌کردند.

در ساخت این کلیپ‌ها هیچ گونه محدودیتی تعریف نشد تا سازندگان بتوانند با شکستن رویه‌های مرسوم و سنتی تبلیغ ماسک، سبک تازه‌ای از تبلیغات تشویقی را پیش روی جوانان قرار دهند.

کد خبر 456757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.