جزای ۱.۷ میلیاردی فرجام سوءاستفاده از کارت سوخت در البرز

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز از جریمه یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریالی قاچاقچی بنزین یارانه‌ای خبر داد همچنین در استان فارس هم یک محموله قاچاق لوازم یدکی توقیف شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، حجت‌الله هراتی سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی البرز، اظهار کرد: با اخبار دریافتی در مورد فروش بنزین با سوءاستفاده از کارت سوخت دیگران به صورت آزاد، تیم عملیاتی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز تعداد ۱۳۶ کارت سوخت مسدود شده متعلق به دیگران را داخل خودرو متهم در جایگاه سوخت کرج کشف کردند.

وی افزود: پرونده این گزارش به شعبه هفتم بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این اداره کل ارجاع و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم به پرداخت یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

توقیف محموله لوازم یدکی قاچاق در شیراز

غلامرضا سالاری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس، هم در خصوص این خبر، اظهار کرد: مأمورین نیروی انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیون که در محور ورودی شهر شیراز در حال تردد بود، مقادیر زیادی لوازم یدکی خارجی کشف کردند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه بار مکشوفه فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، محموله توقیف و تحویل سازمان اموال تملیکی شد.

وی از تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و ارسال به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و افزود: با تحقیقات انجام شده در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز، مشخص شد که محموله مکشوفه قاچاق بوده و غیرقانونی وارد کشور شده و به قصد انتقال به مرکز کشور در حال حمل بوده که به دام قانون گرفتار شده است.

سالاری تصریح کرد: نهایتاً با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و جریمه ۲ میلیارد و سیصد میلیون ریالی متهم صادر کرد.

کد خبر 456752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.