کشف یک عراده توپ جنگی تاریخی در لنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان از کشف یک عراده توپ جنگی تاریخی متعلق به دوره صفوی در کارخانه ذوب آهن اصفهان خبر داد.

احمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کشف یک عراده توپ جنگی تاریخی در شهرستان لنجان خبر داد و اظهار کرد: این عراده توپ جنگی متعلق به دوره صفوی در بین ضایعات فلزی که جهت بازیافت به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال شده بود به شکلی اتفاقی کشف شد.

وی افزود: با توجه به این ویژگی‌هایی که در عراده توپ جنگی دیده شده بود کارشناسان کارخانه ذوب آهن اصفهان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لنجان برای شناسایی قدمت این توپ فلزی اقدام کردند و در نهایت توسط نیروهای واحد امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به اصفهان منتقل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های شده با مسئول پایگاه جهانی میراث نقش جهان این توپ جنگی پس از مرمت در مقابل کاخ عالی‌قاپو و در محلی که در گذشته یک توپ تاریخی وجود داشت نصب خواهد شد.

وی عنوان کرد: حضور کارخانه ذوب‌آهن با سابقه تاریخی شکل‌گیری به‌عنوان یکی از مهمترین صنایع بزرگ ایران در شهرستان لنجان به‌عنوان یک ظرفیت برای توسعه گردشگری صنعتی شناخته می‌شود و با توجه به ظرفیت و انگیزه‌هایی در مورد راه‌اندازی موزه صنعت در شهرستان لنجان امیدواریم با مشارکت و همکاری شرکت سهامی ذوب آهن شاهد تحقق این مهم و جذب هرچه بیشتر گردشگر در این منطقه باشیم.

کد خبر 456728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.