رشد ۱۵۸ درصدی میزان محکومیت متخلفان در سال جاری

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متخلفان در سال جاری ۲۲ میلیارد ریال جریمه شده‌اند در حالی که میزان محکومیت متخلفان در بازه زمانی مشابه سال گذشته، هشت میلیارد ریال بوده و آمارها بیانگر رشد ۱۵۸ درصدی میزان محکومیت در سال جاری است.

به گزارش ایمنا، محسن عسکری اظهار کرد: بیشترین تخلفات امسال گرانفروشی، احتکار و کم فروشی بوده و بیشترین تعداد پرونده در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی تشکیل شده است.

وی در خصوص اقدامات گشت‌های تعزیرات، افزود: در هفت ماه تعداد ۱۴ هزار و ۸۱۷ تیم گشت مشترک اعزام و ۷۴ هزار و ۸۴ مورد بازرسی انجام شده، در حالی که در بازه زمانی مشابه سال گذشته تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۳ تیم گشت مشترک اعزام و ۶۷ هزار و ۹۶۴ مورد بازرسی انجام شده بود و مقایسه این آمارها بیانگر رشد ۹ درصدی اعزام گشت مشترک و انجام بازرسی‌ها است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، ادامه داد: در بازرسی‌های سال جاری تعداد ۲۲ هزار و ۲۴۷ واحد دارای تخلف شناسایی شده که این رقم در سال قبل ۲۴ هزار و ۴۴۸ واحد بوده است و مقایسه این دو آمار نشان دهنده کاهش ۹ درصدی واحدهای دارای تخلف است.

عسکری اظهار کرد: امسال ۳۴ هزار و ۷۱۳ واحد بدون تخلف در گشت‌های مشترک مشاهده شده در حالی که تعداد واحدهای بدون تخلف در بازه زمانی مشابه سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۸۳۹ بوده و مقایسه این دو رقم بیانگر رشد ۳۴ درصدی واحدهای بدون تخلف است.

وی افزود: همچنین در سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۱۲۴ واحد با دریافت تذکر اقدام به رفع تخلف کردند در حالی که اصلاح تخلف با دریافت تذکر در سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۷۷ مورد بوده است که مقایسه این دو آمار بیانگر کاهش سه درصدی تذکرهای دریافتی در گشت‌های مشترک است.

عسکری به ایرنا گفت: در هفت ماه گذشته تعداد سه هزار و ۲۰۳ پرونده برای متخلفان تشکیل شده، در حالی که تعداد پرونده‌های متشکل در بازه زمانی سال گذشته سه هزار و ۲۲۹ مورد بود و مقایسه این آمارها بیانگر کاهش یک درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل شده است.

کد خبر 456718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.