انتقاد عضو شورا از رفتار بانک رفاه با شهرداری تهران

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو که باید در این بخش هزینه شود و دولت هم وظایف متعددی در قبال مترو دارد که انجام نداده است، باید با رفتار نامناسب بانک رفاه روبرو شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود میرلوحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"سال گذشته هم بانک آینده از دادن یک هزار میلیارد تومان پول مترو خودداری می‌کرد که در نهایت وصول شد، در مورد بانک آینده وثایق را قبول نمی‌کردند و به دنبال وثیقه ملکی بزرگ‌تر در نزدیکی ایران مال بودند و حالا هم همان ماجرا توسط بانک رفاه در حال تکرار است.

در خصوص اوراقی که در اختیار بانک رفاه است، سازمان برنامه اعلام کرده است که ضامن ۵۰ درصد اصل و سود اوراق است، اما رفتار بانک رفاه تاکنون مناسب نبوده است. این روزها بسیار می‌شنویم که چه جرم‌های بزرگی با وثایق محدود انجام شده است، اکنون که شهرداری اوراق مشارکت را منتشر کرده و دولت هم پرداخت نصف آن را تضمین کرده است، شاهد هستیم که با بهانه‌ای تحت عنوان وثیقه همکاری نمی‌کنند. در حالی که شهرداری از حیث املاک ظرفیت بزرگی دارد و می‌خواهند شهرداری آپارتمان و املاک مسکونی را به عنوان وثیقه بدهد.

در مورد بافت فرسوده هم شهرداری سال‌هاست که بدون دریافت عوارض در حال صدور پروانه است، در حالی که قانون گفته بخشی از آن را دولت باید پرداخت کند، در این خصوص هم دولت سهم خود را نداده است.

آن وقت شهرداری برای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو که باید در این بخش هزینه شود و دولت هم وظایف متعددی در قبال مترو دارد که انجام نداده است، باید با رفتار نامناسب بانک رفاه روبرو شود. "

کد خبر 456707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.