۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
آذر با باران آمد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی از فعالیت امواج بارشی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: یک سامانه بارشی جدید نیز پایان هفته وارد استان می‌شود.

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، از فعالیت سامانه بارشی در سطح استان اصفهان تا روز یکشنبه دوم آذرماه خبر داد و اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق امروز نیمه ابری است و گاهی افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در مناطق مرتفع و سردسیر دور از انتظار نیست، افزود: اوج فعالیت سامانه از بعدازظهر امروز تا صبح روز یکشنبه به ویژه در غرب و جنوب استان است و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای وجود دارد.

وی به میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از شهرهای فریدونشهر با ۳.۵، برزک ۲.۵، آران و بیدگل ۲، گلپایگان ۱.۷ و بوئین و میاندشت ۱.۶ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی جدید نیز از اواخر هفته جاری به استان وارد خواهد شد که جزئیات آن در روزهای پیش رو اعلام می‌شود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوای بسیاری از مناطق استان تا فردا تغییر محسوسی ندارد، اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۱۲ و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی افزود: خور وبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه اصفهان با دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ناپایداری‌های جوی دو روز پیش رو هشدار داد و اعلام کرد: بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و در در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، مه‌آلودگی، وزش تندباد موقت همراه با کولاک برف، کاهش دید افقی از امروز شنبه یکم آذر تا فردا یکشنبه در مناطق غرب، شمال غرب و نیمه جنوبی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به ویژه در جنوب و جنوب غرب استان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست، از این رو به هموطنان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی در روزهای پیش رو خودداری کنند.

همچنین حفظ فاصله از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان و استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیز به وسایل زمستانی در هنگام تردد از مناطق مرتفع و سردسیر ضروری است. به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود نسبت به خروج دام‌ها از مراتع بویژه در غرب و جنوب استان و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در برابر ناپایداری‌های جوی اقدام کنند.

کد خبر 456696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.