پیشرفت ۷۴ درصدی آزادسازی و عملیات اجرایی فاز اول حلقه حفاظتی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۷۴ درصدی آزادسازی و عملیات اجرایی فاز اول حلقه حفاظتی شهر اصفهان خبر داد و گفت: در این مدت متراژ کل ارزیابی آزادسازی رینگ چهارم حفاظتی ۱۶۷ هزار مترمربع بوده است که تا کنون ۷۴ درصد آن توافق و انجام شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آزادسازی از عمده‌ترین فعالیت‌های شهرداری است که ضمن فراهم آمدن فضای لازم برای اجرای پروژه‌های شهری، توسعه معابر و رفع گره‌های ترافیکی زمینه ساز بهره‌مندی شهروندان از خدمات عمومی، رفاهی، درمانی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات آزادسازی یکی از ارکان اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و شهرسازی است که رشد و توسعه شهری را همراه داشته است و اجرای حلقه حفاظتی سهم بسزایی در کاهش رفت‌وآمد و سفرهای شهری دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: طراحی سه رینگ ترافیکی عنوان مسیرهای عبوری اصلی در شهر اصفهان شامل رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول ۵.۱۲ کیلومتر شامل خیابان‌های شریان فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول ۵.۲۴ کیلومتر شامل شریان‌های درجه دو با تقاطع غیر همسطح، رینگ سوم به طول ۴۶ کیلومتر به عنوان بیرونی‌ترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهر شامل ۱۲ بزرگراه درون شهری و ۳۰ تقاطع اجرا شده است

وی تصریح کرد: احداث رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و بین شهری در دستور کار قرار دارد که ۶.۷ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ قرار دارد.

قاسمی با بیان اینکه مسائل تملک املاک رینگ چهارم از دلایل اصلی اجرا نشدن آن در سنوات گذشته بوده است که اکنون با توافقات شده با مالکان توسط شهرداری منطقه ۱۵، عرصه مورد نیاز اجرای پروژه به پیمانکار مربوطه تحویل داده شده است، گفت: مبلغ توافق شده جهت آزادسازی‌ها در فاز نخست حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: متراژ کل ارزیابی آزادسازی رینگ چهارم حفاظتی طی این مدت ۱۶۷ هزار مترمربع بوده است که  ۷۴ درصد آن توافق و انجام شده است، متراژ در حال توافق ۳۶ هزار مترمربع و به میزان ۲۲ درصد و متراژ توافق نشده آن هفت هزار مترمربع و به میزان چهار درصد بوده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان این که تلاش برای تکمیل پروژه احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان در سه فاز اجرایی تعریف شده است، تصریح کرد: فاز نخست این پروژه شامل حدفاصل روستای بهاران تا تقاطع قهجاورستان به طول ۳.۲ کیلومتر در منطقه ۱۵ پیشرفت ۷۴ درصدی داشته  است.

وی گفت: فاز دوم پروژه شامل حدفاصل روستای بهاران تا محله دهنو به طول یک کیلومتر است و فاز سوم پروژه از ابتدای محله دهنو تا تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی را شامل می‌شود که به زودی با انجام عملیات عمرانی، زیرسازی و روکش آسفالت تحویل شهروندان خواهد شد.

قاسمی اعتماد را یکی از شاخص‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در زمان توافق برای آزادسازی و متعاقباً دریافت مطالبات دانست و افزود: مردم باید به شهرداری‌ها به عنوان یک مجموعه خدماتی عمومی و عام المنفعه نگاه کنند و سطح همکاری‌های خود را ارتقا دهند چرا که آزادسازی‌ها علاوه بر تأمین امنیت و آرامش بیشتر شهروندان در پاره‌ای موارد با حفظ جان و نجات آنها از طریق مسیر عبور و قابل دسترسی خودروهای امدادی گره می‌خورد و رابطه مستقیم دارد.

وی، آزادسازی‌ها را عامل رشد و توسعه شهری، شکوفایی و رونق اقتصادی شهروندان، ایجاد زیرساخت‌های لازم در ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و اجتماعی به شهروندان برشمرد و ادامه داد: نگاه ویژه به مبحث آزادسازی و توسعه معابر در راستای ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر در شهرداری از مهمترین عوامل پیشبرد پروژه‌های شهری است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: پروژه رینگ حفاظتی طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند مدیریت اجرایی قوی و جهادی است که در این دوره مدیریت شهری با عزمی جدی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

کد خبر 456679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.