احداث ۲۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از احداث ۲۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در این منطقه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ مسیر ویژه دوچرخه در خیابان هزار جریب، بلوار ارتش، بلوار کشاورز و خیابان سهروردی احداث خواهد شد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در دنیا استفاده از دوچرخه به عنوان بهترین و پاک‌ترین مدل حمل و نقلی به شدت مورد توجه قرار گرفته و بسیاری کلانشهرهای دنیا توسعه دوچرخه سواری را در دستور کار خود قرار داده‌اند البته در منطقه پنج با توجه به سابقه تاریخی و وجود کارخانه‌های متعدد دوچرخه از دیرباز رایج بوده و بسیاری از آمد و شدهای آن زمان با دوچرخه انجام می‌پذیرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام حوزه حمل و نقل ترافیک، ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه‌سواری در اصفهان مصوبه گرفته است، گفت: انجام این اقدام می‌تواند برای حفظ سلامت مردم مؤثر باشد و در تحقق حمل و نقل روان، رفع معضل ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کمک کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات این منطقه برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری، اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر مسیر درجه یک با عرض حدود ۵.۱ متر با جدول‌گذاری و ایمن‌سازی، در قالب مسیرهای یکطرفه و دو طرفه احداث می‌شود.

وی ادامه داد: شش کیلو متر از مسیرهای جدید دوچرخه درجه دو بوده که با خط کشی و علائم ترافیکی در سمت راست خیابان و توقف ممنوع احداث می‌شود و ۹ کیلومتر مسیرهای درجه سه با خط کشی در پیاده‌رو (سمت چپ خط پارک) و ۲.۱ کیلومتر درجه چهار در مسیر ویژه اتوبوس احداث خواهد شد.

رضایی از اصلاح و بهسازی مسیرهای موجود دوچرخه در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: احداث مسیر ویژه دوچرخه در ضلع جنوبی حدفاصل چهارراه شهدای غزه تا میدان آزادی به طول یک کیلومتر و عرض دو متر به اتمام رسیده و اجرای مسیر ویژه در خیابان توحید به طول دو کیلومتر و عرض دو متر تا اواخر بهمن ماه تکمیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تا سال ۱۴۰۰ مسیر ویژه دوچرخه در خیابان هزار جریب، بلوار ارتش، بلوار کشاورز و خیابان سهروردی احداث خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: ۲۷ کیلومتر در مجموع هدف گذاری اصلی در منطقه پنج قلمداد می‌شود که در صورت تحقق این مهم می‌توان اعلام کرد مسیر دوچرخه‌سواری در این منطقه کامل شده و امیدواریم این میزان تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

وی با دعوت از شهروندان به استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری، گفت: برای افزایش انگیزه شهروندان به استفاده از دوچرخه، زیرساخت‌های لازم نیز در سطح منطقه فراهم می‌شود.

کد خبر 456672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.