آماده‌باش ۴۰۰ نیروی شهرداری قزوین

معاون خدمات شهردار قزوین گفت: همزمان با شروع بارندگی‌ها ۴۰۰ تن از نیروهای خدمات شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی سطح شهر و حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم سلیمی اظهار کرد: با توجه به شروع بارش‌ها در قزوین، بازدید میدانی از رودخانه‌های سطح شهر از جمله رودخانه بازار و ارنجک و نقاط حادثه‌خیز صورت گرفت و برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در این مکان‌ها تصمیم‌گیری لازم به عمل آمد.

وی با اشاره به جمع‌آوری برگ درختان و نخاله‌ها در سطح شهر، عنوان کرد: محله‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آبگرفتگی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

معاون خدمات شهردار قزوین ادامه داد: عملیات لایروبی و مرمت تمامی رودخانه‌ها شامل زیرگذرها، پل‌ها، چاه‌ها و انهار و لوله‌گذاری برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به باغستان سنتی در مناطق و نواحی منفصل شهری انجام شده است.

مقدم سلیمی اضافه کرد: همچنین تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ‌های خودمکش در نقاط مختلف شهر قزوین برای مواقع مورد نیاز مستقر شده‌اند و تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی در سه شیفت کاری با ۵۵ نفر به طور کامل در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در کمتر از نیم ساعت خود را به محل حادثه برسانند.

معاون خدمات شهردار قزوین خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان‌های فضای سبز، عمران، خدمات شهرداری و پسماند با تمام ماشین آلات شامل لودر، کامیون و دستگاه‌های خودمکش برای مقابله با آبگرفتگی‌های احتمالی معابر در حالت آماده‌باش قرار دارند و آب‌های سطح را به سمت باغستان‌های سنتی هدایت می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 456667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.