بررسی و رفع مشکلات محلات منطقه ۷

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با تاکید بر رفع مشکلات محله‌های این منطقه، گفت: برای ساماندهی محله بهاران حدود سه میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر شاطوری در نشست فصلی معتمدان منطقه هفت که با حضور مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: تمام مشکلات محلات این منطقه بعد از جلسات فصلی، دسته‌بندی و به واحدهای مربوط ارسال می‌شود و معاونان باید در یک فرجه زمانی مشخص، اقدامات انجام‌شده را به صورت کتبی اعلام کنند.

وی افزود: در اولین فرصت ممکن، برخی از معضلاتی که نیاز به ردیف بودجه دارد، حل می‌شود؛ به عنوان مثال، امسال محله بهاران در خیابان خردمند تحت ردیف خاص بودجه‌ای برای زیرسازی، آسفالت و پیاده‌روسازی قرار گرفت و طی مکاتباتی با ادارات گاز، برق و آب درصدد بودیم تا خیابان‌ها را بازسازی کنیم؛ اما هنوز پاسخی از ادارات مربوط دریافت نکرده‌ایم.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شده برای ساماندهی محله بهاران حدود سه میلیارد تومان هزینه شود، تاکید کرد: تلاش ما این است که مشکلات همه محلات را بررسی و رفع کنیم.

جذب بیش از ۶۰ درصد از بودجه شهرداری

«علی راعی» مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌های مردم در امور شهری مشهود است، گفت: در طول سه سال گذشته بیش از ۶۰ نشست مشورتی با نخبگان، فرهنگیان، بازاریان، کسبه، پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران و… برگزار شده که در هر نشست ۵۰ تا ۶۰ نفر از این اقشار حضور داشتند تا با بیان نظرات در تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت‌های جدید اصفهان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی و تکریم مردم در اولویت برنامه‌های مدیریت‌شهری جدید قرار دارد، افزود: مدیریت‌شهری جدید درصدد است هر پروژه را با نظر شهروندان، مطالعه علمی و بودجه‌ای آغاز کند تا مانند گذشته بودجه‌های شهری بیهوده هزینه نشود؛ همچنین برای اجرای هر پروژه‌ای باید با مطالعه دقیق و کاربردی وارد عمل شد؛ زیرا گرفتن تصمیم‌های لحظه‌ای و بدون اندیشه، رهاوردی جز هدر رفتن بودجه نخواهد داشت.

مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان تصریح کرد: احداث پروژه‌ها در مدیریت‌شهری جدید برای رفع نیازهای مردم در محله‌های مختلف و با هم‌اندیشی شهروندان انجام و پس از مطالعه، احداث پروژه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای معتمدان محلات گفت: «سال گذشته مقرر شد شورای معتمدان محلات راه‌اندازی شود و معتمدان در هر منطقه حضور فعال داشته باشند تا در اجرای اقدامات شهری از نظرات آن‌ها استفاده شود؛ چراکه افراد معتمد محله، شناخت خوبی از مشکلات محل و ارتباط خوبی با مردم دارند.

راعی تصریح کرد: شهردار اصفهان در دوره جدید با بیش از سه هزار میلیارد تومان کار را تحویل گرفت؛ در آن زمان بیش از چهار ماه بود که کارکنان بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری حقوق دریافت نکرده بودند؛ اما در طول سه سال گذشته، شهرداری اصفهان با همکاری مردم و همفکری معتمدان محلی، بدهی ندارد وحقوق‌ها هم به‌روز شده و بودجه هم بیش از دو برابر سه سال گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری جذب شده است و تا پایان سال هم صددرصد جذب بودجه خواهیم داشت.

مشاور رسانه‌ای شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه‌ها را کاهش داد و با صرفه جویی در هزینه‌ها پروژه سردار شهید سلیمانی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین میادین اصفهان احداث کرد که این مجموعه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در این دوره مدیریت شهری، صدها پروژه کوچک و بزرگ در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان انجام شده است که نشان از توانمندی این مجموعه دارد؛ البته برای اغلب پروژه‌ها به دلیل شرایط کرونایی مراسم افتتاح برگزار نشده است.

به گزارش ایمنا، برگزاری یادواره شهدای گمنام در باغ فدک، احداث باغ بانوان و شهر کتاب، تعیین تکلیف خانه‌های مخروبه و قدیمی، کاهش بار ترافیکی خیابان کاوه، پیرایش شهری و نورپردازی از مهم‌ترین مطالبات مطرح‌شده معتمدان محلی منطقه هفت شهرداری بود.

کد خبر 456655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.