نسخه نویسی الکترونیک با کاهش هزینه‌ها همراه است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: باید مشوق‌های لازم برای اجرای نسخه الکترونیک در نظرگرفته شود، نسخه نویسی الکترونیک یک کار اساسی است که باید تدریجی اجرا شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به اسناد بالادستی و قوانین موجود در جهت اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک، اظهار کرد: در این راستا وظایفی به سازمان نظام پزشکی محول شده که از آن جمله می‌توان به صدور کارت هوشمند و امضای الکترونیک اشاره کرد که گردش کار آن نیاز به مستند سازی قوی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک گامی در جهت کاهش هزینه‌ها بوده اما باید به صورت تدریجی انجام شود، اضافه کرد: باید فرهنگ سازی، آموزش، اقناع و مشوق‌های معنادار برای اجرای این طرح مهم در نظر گرفته شود و بحث‌های الزام آور پاسخگو نخواهد بود.

بنا به گزارش مهر، ظفرقندی با تاکید بر اینکه مشوق‌های معنادار همکاران جامعه پزشکی را به سمت استفاده از نسخه نویسی الکترونیک هدایت می‌کند، تصریح کرد: جهت‌گیری دنیا و کشورهای پیشرفته به سمت نسخه نویسی الکترونیک است و ما نیز باید با رفع موانع سخت افزاری و نرم افزاری بسترهای لازم را برای این کار فراهم نموده تا به صورت تدریجی قادر به عملیاتی نمودن این طرح باشیم.

کد خبر 456648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.