ثبت لحظه ورود یک شهاب‌واره به زمین

یک کشتی تحقیقاتی لحظه ورود یک شهاب‌واره به جو زمین را به ثبت رسانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً یک شهاب‌واره که مانند توپ آتشین پدیدار شده است، آسمان شب اقیانوس نزدیک استرالیا را روشن کرد. این شهاب‌واره در همان مکان از هم گسست و نور خیره کننده‌ای آزاد کرد. در این زمان یک کشتی تحقیقاتی که روی آب‌های ساحل در حرکت بود، موفق شد تصاویری از لحظه ورود شهاب‌واره به جو زمین را ثبت کند.

درخشش شدیدی که به دلیل از هم پاشیده شدن شهاب‌واره در آسمان پدیدار شد، با چشم غیرمسلح، به رنگ سبز دیده می‌شد. به نظر می‌رسد ویدئوها و تصاویر زیادی از این شهاب‌واره ثبت و منتشر شده است، اما فقط دوربین‌های موجود در کشتی تحقیقاتی لحظه ورود این شهاب‌واره به جو زمین را ثبت کرده است. این شهاب‌واره هنگامی که به جو زمین وارد شده به سرعت از آسمان مقابل کشتی عبور کرده و سپس از هم متلاشی شده است.

محققان اعلام کرده‌اند که شهاب‌سنگ‌ها با سرعت زیادی بین ۲۵ تا ۱۶۰ هزار مایل در ساعت وارد جو می‌شوند. این سرعت باعث می‌شود انرژی جنبشی آن‌ها به انرژی‌های دیگر مانند صدا، نور و گرما تبدیل شود. این اجرام آسمانی، سیارک‌هایی هستند که در مسیر خود حرکت می‌کنند با وجود این اگر به سیاره زمین زیاد نزدیک شوند، مسیر آن‌ها به دلیل جاذبه شدید سیاره ما تغییر خواهد کرد. زمانی که یک شهاب‌واره وارد جو زمین می‌شود به شهاب سنگ تبدیل می‌شود.

کد خبر 456584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.