دستورالعمل شهرداری اصفهان برای فعالیت کارکنان در محدودیت های کرونایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: با توجه به بخشنامه معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تصمیمات جدید برای فعالیت کارکنان شهرداری اتخاذ شده است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو مصوبه شورای معاونین مورخ ۹۹.۰۸.۲۷ و با توجه به بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۹۹.۰۸.۲۷ سازمان اداری و استخدامی در خصوص طرح مدیریت محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کویید_ ۱۹، دستورالعمل معاونت برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اجرایی جهت اجرا به معاونت‌ها، مدیران مناطق ۱۵ گانه و ناژوان همچنین مدیران عامل سازمان‌های شهرداری با تقسیم بندی انجام فعالیت‌ها برای سه گروه الف، ب و ج و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این آئین نامه، گروه الف با حداقل ۵۰ درصد حضور پرسنل و گروه ب با ۳۰ درصد ظرفیت حضور پیدا کنند و تصمیم گیری لازم در این راستا به مدیران مربوطه تفویض شده است.

مشروح دستورالعمل دستورالعمل اجرای طرح مدیریت محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کوئید ۹۱ در شهرداری اصفهان را در ادامه می‌خوانید:

ماده: ۱ تعاریف

الف- دورکاری: انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی در محل کار برای کارکنان واجد شرایط با رعایت ضوابط در دوره زمانی مشخص.

ب- کارمند دورکار: آن دسته از کارکنانی که در راستای طرح دورکاری و در چارچوب ضوابط تعیین شده بدون حضور در محل کار به انجام فعالیت می‌پردازند.

ج- حضور نوبتی: حضور حداقلی در محل کار از طریق ادغام وظایف دو یا چند نفر از کارکنان در چارچوب ضوابط و برنامه‌های مشخص شده

توسط مدیران وجود داشته باشد.

د- خدمات نوع «الف» (خدمات ضروری): آن دسته از خدمات که مستقیماً در زندگی روزمره شهروندان و ارباب رجوع تأثیرگذار بوده و ارائه آن ضروری و امکان تعطیلی وجود ندارد.

ه- خدمات نوع «ب» (خدمات عادی): آن دسته از خدمات که عدم ارائه موقت آنها تأثیر جدی در زندگی شهروندان و ارباب رجوع ندارد و می‌توان آنها را به آینده نزدیک موکول کرد.

ی- خدمات نوع «ج» (خدماتی که قابلیت تعطیل شدن دارند): آن دسته از خدمات که می‌تواند به صورت کامل تعطیل و صرفاً کارکنان برای حفاظت فیزیکی، تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری می‌بایست حضور داشته باشند.

ماده ۲: سازمان فاوا موظف است اقدام لازم برای امنیت اطلاعات و شبکه‌های مورد استفاده برای دورکاری و محافظت از داده‌ها را با هماهنگی اداره کل حراست به عمل آورد.
ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف شهرسازی و عمرانی و خدمات شهری و مراجعه شهروندان صرفاً با هماهنگی قبلی و بر اساس کد رهگیری ثبت شده در سامانه میز خدمت) (my. Isfahan.ir شامل ۱۱۵ خدمت، صورت پذیرد.

ماده ۳: پس از انطباق مشاغل و مشمولین با مفاد آئین نامه در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط، اولویت دورکاری و نوبت کاری با زنان باردار، بیماران خاص، افراد دارای شرایط خاص مورد تأیید اداره بهداشت و سلامت شهرداری اصفهان است.

تبصره: ایام عدم حضور پرسنل مشمول کاهش ساعت کاری بانوان، جز روزهای دورکاری و نوبت کاری محاسبه می‌گردد.

ماده ۴: مدت زمان اجرای این طرح از تاریخ ۹۹.۰۹.۰۱ لغایت اطلاع ثانوی با اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود.

ماده ۵: در وضعیت‌های هشدار اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا که به صورت هفتگی اعلام می‌شود بر اساس جدول پیوست به شرح زیر اقدام می‌گردد:

۱-۵- وضعیت قرمز: حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام، حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «ب» با حضور حداکثر یک سوم کارکنان و حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «ج» بسته به نظر مدیران با حضور حداقلی خدمات خود را ارائه نمایند.

۲-۵- وضعیت نارنجی: حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش یک سوم حضور کارکنان خود اقدام و حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «ب» و «ج» با حضور ۵۰ درصد کارکنان خود خدمات را ارائه نمایند.

۳-۵- وضعیت زرد: حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «الف» با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان و حوزه‌های ارائه دهنده خدمات نوع «ب» و «ج» با دو سوم حضور کارکنان خود خدمات را ارائه نمایند.

تبصره: اجرای دستورالعمل مذکور به هیچ عنوان نباید اختلال در امور شهر و شهرداری و خدمات رسانی به ارباب رجوع ایجاد کند.

ماده ۶: کارمند دور کار ملزم به رعایت موارد زیر می‌باشد:
الف- هماهنگی کامل با واحدهای مربوطه و رعایت نظم و انضباط و حضور و غیاب به موقع به صورت آنلاین در زمان دورکاری.

ب- همواره امکان ارتباط با مسئول مربوطه و دسترسی سهل و آسان به کارکنان دور کار وجود داشته باشد و در صورت نیاز به شخص می‌بایست در محل کار حاضر گردد مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.

ج- شخص دور کار می‌بایست امور محوله را خود به انجام رسانده و از واگذاری تمام یا بخشی از آن به شخص یا اشخاص ثالث پرهیز نماید.
د- حفاظت از اطلاعات و داده‌ها به صورت کامل انجام پذیرد.

ماده ۷: مدیران موظف هستند جهت تأیید ایام دورکاری و حضور نوبتی کارکنان، مجوز دورکاری و حضور نوبتی را در سامانه کسری حداکثر تا تاریخ بیستم هر ماه تأیید و به اداره کل سرمایه انسانی ارسال نمایند. شایان ذکر است به مجوزات تأیید شده بعد از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ماده ۸: جلسات حتی‌الامکان به صورت الکترونیکی برگزار و از برگزاری جلسات به صورت حضوری پرهیز گردد. (بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا جلسات با اعضای کمتر از ۱۵ نفر و در شرایط ضروری تشکیل شود)

ماده ۹: در صورت لزوم و به منظور هدایت و نظارت بر امور مربوط به دورکاری و حضور نوبتی، کارگروه اجرایی مرکب از افراد زیر (با اولویت برگزاری جلسات به صورت مجازی) تشکیل می‌شود.

۱- مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری (رئیس)

۲- مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری

۳- مدیر یا نماینده اداره کل نوسازی و تحول شهرداری

۴- مدیر یا نماینده حوزه حراست شهرداری

۵- مدیر یا نماینده حوزه بازرسی شهرداری

۶- مدیر عامل یا نماینده سازمان فاوا شهرداری

۷- مدیر یا نماینده واحد متولی فعالیت مورد نظر برای انجام دورکاری یا حضور نوبتی حسب مورد
 

ردیف نام حوزه نوع خدمات به شرح زیر است:

۱ - حوزه شهردار خدمات نوع الف

۲- معاونت مالی و اقتصادی خدمات نوع ب

۳- معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات نوع ب

۴- معاونت عمران شهری خدمات نوع ب

۵- معاونت شهرسازی و معماری خدمات نوع الف

۶- معاونت حمل و نقل و ترافیک خدمات نوع ب

۷- معاونت خدمات شهری خدمات نوع الف

۸- مناطق پانزده گانه خدمات نوع الف

۹- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی خدمات نوع ج

۱۰- سازمان مدیریت پسماند خدمات نوع الف

۱۱- سازمان مدیریت حمل و نقل بار خدمات نوع ب

۱۲- سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری خدمات نوع ب

۱۳- سازمان قطار شهری خدمات نوع الف

۱۴- سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها خدمات نوع ب

۱۵- سازمان عمران خدمات نوع ب

۱۶- سازمان نوسازی و بهسازی خدمات نوع ب

۱۷- سازمان خدمات موتوری خدمات نوع الف

۱۸- سازمان زیباسازی خدمات نوع ج

۱۹- سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خدمات نوع الف

۲۰- سازمان پایانه‌ها خدمات نوع ب

۲۱- سازمان آرامستان ها خدمات نوع الف

۲۲- سازمان پارک‌ها و فضای سبز خدمات نوع ب

۲۳- سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خدمات نوع ب

۲۴- شرکت اتوبوسرانی خدمات نوع الف

۲۵- ناژوان خدمات نوع ب

کد خبر 456571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    واقعا کار ‌مناطق شهرداری چه وجوبی دارد آیا گرفتن پروانه ساختمانی ویا سفتکاری ویا هرمجوز دیگری از مناطق شهرداری ازنظر مدیران شهرداری ازسلامتی وحفظ جان کارمندان شهرداری مهمتر است .اگه این مجوزها به تعویق بیفتد ضرر آن بیشتر است یا اینکه کارمندان جان خودشان را دست بدهند.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    شرکتا رو تعطیل کنین