جزئیات طرح محدودیت هوشمند در استان از اول آذرماه

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای آذر ماه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی شامگاه پنجشنبه _۲۹ آبان ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به راهکارهای اجرایی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر ماه اجرایی خواهد شد و کلیات این طرح به بخش افزایش تاب‌آوری اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی توجه می‌کند و در این راستا فعالیت خواهیم کرد تا از جان مردم صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه اهداف طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها مشخص شده است، ادامه داد: قطع زنجیره بیماری، کاهش ترددهای غیرضروری، مدیریت تجمعات از جمله محورهای اصلی طرح است و از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و وضعیت زرد در استان اصفهان نداریم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به اینکه استان در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های برخوار، چادگان، بوئین‌میاندشت، خوانسار، خور، دهاقان، سمیرم، شاهین‌شهر، فریدون‌شهر و نجف‌آباد جز شهرستان‌های نارنجی استان است و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به محدودیت‌های شهرستان‌های نارنجی و قرمز استان، اضافه کرد: در وضعیت زرد روزانه چهار نفر به ازای هر یکصد هزار نفر بستری با تست پی‌سی‌آر مثبت بستری و در وضعیت نارنجی روزانه شش نفر به ازای هر یکصد هزار نفر با تست پی‌سی‌آر بستری می‌شوند و این آمار برای وضعیت قرمز برابر با بستری شدن روزانه ۱۰ نفر به ازای یکصد هزار نفر خواهد بود.

غلامی با بیان اینکه با توجه به وضعیت شهرستان‌ها محدودیت‌ها متغیر است، افزود: در شهرهای قرمز پنج گروه محدودیت اعمال می‌شود که بخش اول شامل ادارات و کارکنان است، اما کارکنان شیفت مراکز بهداشتی و درمانی، امداد و نجات، قضات، دادگستری‌ها، فرودگاه‌ها و صدا و سیما می‌توانند با داشتن برگه تردد از بالاترین مقام دستگاه خود و همراه با کارت شناسایی معتبر در ساعات ممنوع تردد کنند.

وی افزود: همچنین شرکت‌های خدمات آب، برق، گاز، مخابرات، صنایع، تولیدات لبنی و پروتئینی نیز باید لیست خودروهایی که نیاز به تردد در ساعات ممنوع را دارند را به فرمانداری محل زندگی خود بدهند تا برگه تردد برای آن‌ها صادر شود، شهرداری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن نیز برای خودروهای پلاک شخصی باید برگه تردد از فرمانداری تهیه کنند، برای فروشگاه‌های مواد غذایی و مایحتاج عمومی و موارد مشابه نیز از طریق اتحادیه‌ها و اتاق بازرگانی و بعد از آن فرمانداری برگه تردد صادر می‌شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: مشاغل به دو دسته عادی و ضروری تقسیم می‌شود، خدمات و مشاغل ضروری شامل دستگاه‌های اجرایی است که بر زندگی روزمره شهروندان مستقیماً اثر می‌گذارد و خدمات آب، برق و گاز، خدمات بهداشت و درمان و سلامت، تأمین کالاهای ضروری، امور بانکی و پستی، خدمات ارتباطی، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری و نظارت بر بازار جز این دسته از خدمات است، سایر دستگاه‌ها که جز خدمات ضروری نیستند، جز خدمات عادی محسوب می‌شود.

وی گفت: در خدمات ضروری یک سوم کارکنان در وضعیت قرمز و یک دوم آنها در شرایط عادی می‌توانند به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند و بقیه باید به صورت دورکاری فعالیت کنند، در شهرهای نارنجی فعالیت ادارات و کارکنان با حضور دو سوم از کارکنان در خدمات ضروری و حضور یک دوم برای خدمات عادی امکان‌پذیر است و در بخش تجاری، بازرگانی، خدماتی فقط مشاغل گروه‌های سه و چهار باید دو هفته تعطیل کنند و در صورت تخلف ۱۵ روز پلمب می‌شوند.

وی به ممنوعیت‌ها در شهرهای نارنجی پرداخت و افزود: تمام مراکز آموزشی نیز تعطیل خواهند بود و جریمه متخلفان شامل تذکر، انفصال از خدمت و در آخر نیز جریمه دو میلیون تومانی برای هر نفر است و فعالیت مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی نیز ممنوع است و بعد از تذکر شامل جریمه پنج میلیونی و اعلان عمومی می‌شوند، تردد بعد از ساعت ۲۱ در شهرهای نارنجی مانند شهرهای قرمز است.

غلامی با بیان اینکه در بحث آموزش تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند تعطیل خواهند بود، تاکید کرد: به متخلفان در مرحله اول به مدیرت تذکر کتبی داده می‌شود و بار دوم انفصال از خدمت برای مدیران دستگاه‌های دولتی و در مرحله سوم جریمه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان است، در بخش تجاری، بازرگانی، خدماتی و مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار دو هفته تعطیل خواهند بود و تخلف از دستورالعمل‌ها برای این مشاغل پلمب به مدت ۱۵ روز است.

وی ادامه داد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها ممنوع و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و برای متخلفان از این دستورالعمل جریمه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده که هر ۲۴ ساعت یک بار اعمال می‌شود و در شهرهای نارنجی خودروها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت مراکز فرهنگی و اجتماعی، مساجد، برگزاری نماز جمعه، مراسم مذهبی، آئینی در مناطق قرمز تعطیل خواهد بود، افزود: در صورت تخلف بار اول تذکر به مسئولان مساجد و مراکز، بار دوم اعمال جریمه فردی ۱۰ میلیون تومانی و بار سوم اعلان عمومی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود خودروهای شخصی در شهرهای قرمز از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در سطح شهر ممنوع است، تصریح کرد: خودروهای مجازی که به تأیید فرمانداری و بخش‌های مربوطه رسیده از این قانون مستثنی هستند و جریمه برای تردد از ساعت ۲۱ شب به بعد ۲۰۰ هزار تومان است، در شهرهای زرد ممنوعیت تردد بعد از ساعت ۲۱ وجود ندارد.

غلامی درباره تاکسی‌های اینترنتی که پلاک شخصی هستند، خاطرنشان کرد: با نظارت سازمان تاکسی‌رانی و دستور فرمانداری برای آن‌ها برگه تردد صادر خواهد شد، افرادی که برای شرایط خاص مانند بیماری‌ها مجبور به خروج از منزل در ساعات ممنوع هستند با هماهنگی مأموران انتظامی و بررسی شرایط و ارائه مدارک می‌توانند تردد کنند.

کد خبر 456515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.